3

En liten överraskning !


Marie: Det var Tekla som jagade katter, jag jagade steg!
Jag tror att om jag hittar en sådan katt så tillhör den säkert någon...

Gårdagen tillbringade jag verkligen på gymmet,
från innan sju på morgonen till 21.30 på kvällen
(och då var jag där ändå en stund senare för att låsa...),
med undantag när jag var hemma på middagen för
att laga pannkakor till barnen.
Men fick en del gjort där förutom massager och visningar,
t.ex en lite större ( men inte bättre) scen i källaren.
Städat över det mesta och till sist höll jag Skumbox-passet.
Utmaning - den som arbetade mest fick en gainomax/vitaminwater,
Annika Thomasen tog i så det stod härliga till!!

kvällsrundan med Tekla förbi Monumentet

Var en slagen hjältinna som stupade i säng efter promenaden i snön.
Kallt var det men vi har ett element vid huvudänden av sängen och så nu
till vintern kryper jag rätt så nära elementet, men armarna under kuddarna.
När jag äntligen kommit till rätta sovställningen så kittlade det till vid min arm,
jag är ju rätt så van vid mitt hår som finns "överallt" och kittlar till då och då,
tänkte -ja ja om det är en spindel får den vara där orkar inte flytta mej.
Men så kittlade det lite mer... kände något på fingrarna....
Satte mej upp väldigt snabbt och tände sänglampan,
-Nä, nu har vi mössen inne oxå! Jag såg att det var en unge av Danas möss
och inte en vildmus. -Oh förlåt, sa Christer snabbt och fångade den.... 
Kvällen innan hade han satt in den till Nobbe (skäggagamen) som mat,
jag hörde ovanliga ljud från Nobbes bur då, men somnade ifrån det,
för jag hade ingen aning om att Christer försökt mata honom med möss!
Under natten hade då musen lyckats rymma. En liten överrasking...
Christer gick upp med den till Danas rum där det står lådor med småmöss,
berättade för Dana vad som hänt. -Hälsa mamma att hon är en mes!

Själv tycker jag inte jag är nån mes när det gäller djur i vårt hus,
men jag vill inte ha dem i min säng (det är precis jag vill ha Christer
där när jag ska sova!). Frågade iofs Christer flera gånger om det bara var
EN mus han hade släppt in där - för han skulle mycket väl kunna
"glömma" att berätta att där var sju till..
Men det var bara en som var på rymmen,och jag kunde somna gott sen.

Nästan alltid spännande i detta huset... Undrade lite hur Malin
hade betett sej i ett sånt här läge...


Ha en go dag!
Kram  L8

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Hej Lotta,



katten som du skulle fånga finns hos dina grannar, christer har ju endå igelkottsfälla framme. Jag ser den varje dag jag kör till jobb sittade på förnsterblecket och ser helt tärd ut, det var den du skulle fånga, jag tycker inte att dom tar hand om sina kattor, jag tror att det är en bror till Bosse, den kunde hetat Boris



Kram Marie

2 Monica:

skriven

Två "möss" i sängen, redar Christer det?! (Sorry, kunde bara inte låta bli!)

3 Malin:

skriven

Jag säger bara fy fan. Kommer antagligen inte kunna sova inatt. Efter en sån upplevelse hade de antagligen fått låsa in mig på dårhuset!!!!

Kommentera här: