0

Lotta och Peter

Uppe 07.30 för att diska undan gårdagskvällen
och sedan in till grannarna för att bära bränne...

Åt frukost hos Eva och Dennis oxå, bestämde lite semesterplaner
och

sedan fastnade Christer där...
Efter jag kallat in honom på vår tomt igen så skulle han klippa gräset.
Tyvärr så är det så att i vår trädgård växer det saker som anfaller
OM man inte är helt nykter... (det har aldrig hänt mej!) som t.ex syrénen

den anfaller mest öronen,
tack och lov var det inte dödligt denna gången!
Gräsmattan blev klippt, även om det inte blev några raka linjer...
När Christer kom in hittade han en "nykläckt" insekt.

första i Sverige!
Tyvärr blev den en pelle efter sist ömsningen och kom ut med bara
 tre ben och bruten nacke.

Jag började med att göra pannacotta med färska jordgubbar och sedan
städade jag hela dagen och försökte få huset att se ordentligt ut igen.
En snabbtur med Tekla och lite vila...
Sedan kom Lotta och Peter som vi inte träffat på flera år men som jag 
träffade på Åbymarknad, och sämde träff redan den dagen - för att det
skulle bli av! 

Fick en fin flaska olivolja
Tyvärr fotade jag inte ett dugg under kvällen varken förrätt: sparris
och prosciutto, huvudrätt: lammracks och sommarpotatis eller
desserten: pannacotta med jordgubbar.
Jag fotade inte gästerna iheller men.... det var väldigt kul att träffa dem
och om inte Christer kände att han TVUNGET behövde underhålla oss
hela tiden så hade vi andra kanske fått en syl i vädret... men då hade
det intre varit så mycket Christer.. Till saken hör att Lotta skulle på semester
med barnen och köra hemifrån kl 03.30 dagen efter och var lite lugn.
Christer hade ju dagens andra fylla och uppe i varv...

Så Peter och Lotta, nästa gång är det vår tur att prata!!!
SÅ kul att träffa er!

Kommentera här: