0

Duktig!

Oh, idag känner jag mej riktigt duktig!
Gick iof inte jättetidigt, men väl vid sjutiden tog jag och Tekla morgonrundan.

en varm underbar morgon!

och grannens Jasmin luktade ljuvligt!

får man sätta stegen på grannens tomt , för att använda den där,
utan att fråga om lov????

När jag kommit hem igen så hängde jag upp lite tvätt där ute, och sedan
började jag storstäda i skafferiet. Skurade bort allt(de mesta) fettet från
fritösen och skurade fonduegryta mm.
Tog en paus från det och gick till badet för att simma, tusen meter blev det
och det kändes rätt så bra!
Tillbaka hem städade lite (tjejerna hade precis ätit frukost!) till innan
jag tog en tallrik filmjölk till lunch, sedan tog Tekla och jag en skogsrunda.

varmt, luktade gott, och härligt fågelkvitter!

tyvärr hade en fin gammal ek fot rotvälta rakt ner i kärret
Hemma igen började jag högtryckstvätta grillen och en vägg på skjulet.
Christer och Rasmus kom hem och jag stack till gymmet för att fixa
med nya kunder!
Tillbaka hem och åt pasta med ost-och skinksås till kvällsmat innan,
Rasmus stack till IP för bortamatch mot Båstad (slutade 2-2).
Fanny, Dana och jag tog bilen bort och hämtade Jonna och Rosanna,
vi fem körde (de andra bilarna kom efter) till Råbocka för "beachfotbolls-
träning".

samling

Vissa vill tvunget vara med på bild... eller hur Anna-Karin..ha ha!

nästan alla på plats

framför allt de här tre goa tjejerna Renée,Felle åååååå ELIN!

Fanny kanske inte hade jätteroligt med hon ville inte följa med mej och
springa så....tror inte hon led så mycket.

killarna hade moppat till Råbocka från Kvidinge!! och nu ställde de upp
som publik och hejarklack... Ah, ni e för goa killar!

När de var lämnade gav jag mej iväg för att springa 2,4km rundan
i skogen. Mycket som saknades och var för mycket så det blev inte mer..
har ju alltid en massa att skylla på när jag ska springa.
Men ibland får man vara nöjd med det lilla!

svettig blev jag i alla fall!   24 grader!

Sofie! jag vet inte om du läser annars får FannyL berätta för sin mamma
att jag blev jätteglad att se henne idag. Mycket bra jobbat!!!

tillbaka till stranden

det var mycket flams och fnitter...som det brukar vara med de här tjejerna!

ett dopp i havet efteråt
Lämnade Jonna hemma och sedan körde vi hem och fick papper på
killarnas beachfotbollstider av A-C och ElinS.
Tog en sista runda med Tekla, duschade, började vika tvätt,
men som tur var ringde Eva och räddade mej.
Hon behövde hjälp med färgning av håret...

Tok-Eva! Men jag tror det blir skitfräckt!!

Jag har två veckor på mej att trolla med kroppen och huset/tomten !
Kroppen behöver "storstädas" så en rensning inombords med Äppelcidervinäger
tre gånger om dagen, mycket grönt att äta men ändå mindre mat än på länge...
Minst ett tuffare pass varje dag, och minst 12000 steg varje dag.
Min kondition och musketstyrka måste förbättras ordentligt till Triathlonen!
Och till det ska jag arbeta med gym och massager och storstäda huset.

Jag kommer att vakna utvilad och mycket nöjd med allt söndag 10/7
kl.11.00....eller va tror ni!

Idag har jag klarat av gym(men ingen massage), storstädning, två "utöver-pass"
och 12440 steg.  Kommer att sova gott i natt!

Nu äntligen är de tre stora "barnen" oxå hemma ....

Tack och gonatt!   L8

Kommentera här: