0

Ögondroppar

Uppe med tuppen i morse oxå,

Åt frukost, duscha och sedan körde jag till gymmet för att hämtade Bengta.
Vidare till Eket där jag gav åtta massager. Christer kom ner med sin
bilnyckel under förmiddagen för att vi skulle byta bilar. När jag var färdig
stod jag med min bil och Christers bilnyckel och Bengta som skulle in i
min bil...?? Fick gå upp till den andra fabriken och hämta min bilnyckel.
Lastade in Bengta och sedan tog jag Christers bil till Ängelholm.

Tankade gas först, handlade sedan lite mat på brännan efter det skulle
jag hämta ut Danas nya ögondroppar på apoteket. Ingen jättekö nu tack och lov,
men väl framme så fann inga droppar...slut hos tillverkaren.
Ingen ersättningsmedicin enligt parmaceuten, eller att Dana redan tog
ersättningsmedicinen. Jag försökte få fram attde var för olkia anledningar
men det höll hon inte med om. Fick gå därifrån,Hmm jag körde in till Ängelholm
främst för dessa droppar. Jag fick ringa efter läkaren och kolla upp det.

Försökte ringa ögonmottagningen vilket tog lite tid och när jag väl fick tog i dem,
fick jag inte prata med läkaren men han skulle ringa tillbaka.
Hade tänkt ta en runda med Tekla men det blev flyttat framåt pga en del
andra samtal som skulle ringas. Fixade med tvätten mellan varven.
Sen äntligen ringde läkaren tillbaka och jag fick bekräftat att det var olika sorter
och att där borde finnas andra märken. Fick honom att kontakta Åstorps
apotek istället så jag slapp köra tillbaka till Ä-holm.
Tog med Tekla och tänkte att jag skulle ändå hinna med en snabb runda
i skogen....om det flöt på på apoteket. Det gjorde det såklart inte!
Lång väntan (Tekla statade larmet ett par gånger i bilen) och sedan
fick jag reda på att det inte fanns några droppar där iheller.
Jag tyckte att det måste väl finnas, många av de äldre tar ju trycksänkande
ögondroppar! Men nä jag fick inga droppar.- Kan du komma tillbaka om en stund?
NÄ det kan jag inte, då får det va så- jädra klabb.

Tiden hade gått på så jag skulle inte hinna gå i skogen utan körde direkt hem.
Mycket trafik på 21:an, fick vänta ett bra tag innan jag ens kunde komma ut på den.
Väl hemma så ringde de från apoteket i Åstorp och sa- Du måste komma
hit igen för att hämta droppar. Lämnade Tekla i huset och körde tillbaka till Åstorp.
Fick en annan sort för läkaren hade då äntligen ringt dit och talat om att det
var akut och att Dana behövde börja med dropparna idag!

Jag visste att gänget skulle in till Helsingborg under kvällen och fick tag
på Dana i bussen på väg till Åstorp (lite flyt där, så slapp jag köra in till Hbg).
Jag väntade på stationen och fick droppat i Danas öga innan de alla
tog tåget vidare.

Dana,Fanny,Fanny,Rosanna,Jonna,Albin,Emil,Sebastian och Jesper

Snabbt hem för jag hade lovat Christer att ha kvällsmaten klar när de kom hem.
Hann starta matlagningen i alla fall....
Åt och sedan direkt till gymmet för möte med hyresvärden.
Det slutade bra i alla fall!


Tänk va småsaker som går emot en tar energi(var gång jag kommer in på min
tomt blir jag av med energi nu för tiden...), jag var helt slut på kvällen,
satte mej framför tvn en stund och vid 22 var jag i säng.
Tjejerna var på väg hem till oss från Jonnas då(de skulle städa hennes
rum först!?), men de smög snällt in och hade planerat att kolla film på
balkongen, allihop innan de skulle sova över här alla fyra i Danas rum.
Undrar hur det gick för Lucas -det är genom hans rum de går
för att komma ut på balkongen....

Kommentera här: