0

Smultron!

I går gick jag morgon rundan med både Jill och Ann

men inte idag för då blev det ingen tidig runda för någon av oss!
Istället gick jag och Tekla två rundor i skogen.
Först en på förmiddagen när jag fått undan lite "pappersarbete" och
en hel del tvätt.

det är därför jag alltid ska ha långt hår...
tre veckor, sedan behöver jag sätta upp det för att inte bli tokig på allt
hår i ansiktet!

en fin liten blå dagslända

näckrosorna slår ut i kärret

tordyvel
Hemma igen gjorde jag middag (bara till mej själv, igår hade jag turen
att få göra det till Christer oxå, trevligt med sällskap!), duschade och tog
mej till gymmet för massager.
Efter sista massagen så körde jag och Marie upp till åsen och gick en
annan runda med våra hundar. Trevligt dels med sällskap och dels för att
Tekla faktiskt inte va någon krokodil mot Selma utan gick hyfsat lugnt
vid sidan om - tänk att hon kan vara lugn ibland -uppskattas av mina armar! 

första smultronet i år!
Direkt efter vi gått så körde jag hem och lämna Tekla men hämtade Rasmus.
Vi körde till Väla för att köpa en kavaj till honom!!!! YEY!
Såg kul ut när han provade för den första var alldeles för liten över axlar
och bröst, alldeles för stor vid midjan och för långa armar!
Köpte en som passa upptill och sedan får han fjäska för sin farmor som
är duktig på att sy.... Sedan hade vi ett näst intill omöjligt uppdrag!
Vi skulle till Ödåkra uteplantor.... efter flera rundor inne i Ödåkra gav
sej inte Rasmus förrän vi kollat borta vid Filborna - men där var det ju inte!
Fick ringa hem till Dana som fick slå upp adressen och sedan "chansade"
jag hem var det låg. Hittade inte vad jag sökte....
Vi fortsatte till maxi för att handla mat.

när han inte slåss med fisk på sin mamma är han riktigt duktig nu
Jag uppskattar fortfarande att inte behöva jaga honom eller tokskälla
för han klättrat i nån hylla eller öppnat nåt eller bara gömt sej under
något klädställ - måste vara skönt för honom oxå, för jag lovar så var
det varje gång i åtminstone tio år!!
Vi körde hem och packade in varorna, jag bytade om till träningskläder
och när Dennis klippt klart gräset så hoppade Christer, Dennis och jag upp
på våra cyklar för att kolla rundan vi ska köra på Triathlon....
Känns inte ok för oss yngre men... jag vill Dennis i mitt lag!
Han vann lätt över oss!! Drack lite vatten hemma och sedan skulle vi testa
att springa. Jag sprang mindre än halva och sedan hem igen - det känns
fortfarande i ben och skinka, MEN hemma igen tvingade jag Rasmus att töja
mitt ben - blev lite bättre.
I vilket fall tycker jag vi var skitduktiga - ja killarna sprang ju hela rundan!
Dessutom kommer min stegräknare upp i 20500 steg idag!

Än så läge är det tre anmälda till boxningen i morgon, vi behöver vara fler
om det ska bli något så anmäl er till mej innan klockan 13.30 i morgon!!
Klockan 14.00 skriver jag här och på fejjan om det blir av eller inte.

Sov gott och dröm sött!!
L8

Kommentera här: