0

mediciner

Morgon med Lucas på sjukhuset för kontroll av allergi/eksem.
Just nu är det tack och lov ok, skönt att han får små pauser i eländet
fri från klåda och astma.

underbara sköterskan Ann-Sofie
Lucas viskade efter en stund - Känner hon dej?
Och det kan man väl säga jag har ju varit därinne på barnsjukhuset i
många år i olika ärenden. Redan -90 var jag där med barnen jag hade
hand om då. Jag har varit där några gånger som personlig assistent,
många gånger med Rasmus och hans allergispruta.
Så nog känner hon igen mej alltid!

Lucas blåste och grodan på skärmen hoppade !
Lämnade av Lucas på skolan innan jag körde till gymmet, plockade och
fixade lite innan jag körde hem och hämtade Tekla -
hon behövde verkligen springa av sej! 
Tog upp henne på åsen och rastade henne.

underbart väder

myrorna i full gång
Jag tog mej en liten dos vårmedicin. Man håller handen en liten bit från
myrorna och låter dem spotta på handen, men tillräckligt långt borta så
de inte kommer på och biter sej fast. Sedan kupar jag handen över
näsan och andas in - det rensar luftvägarna ordentligt. Jag gör det varje vår,
så fort myrorna tittar fram. Kanske inbillning men vad gör väl det?

Sköt om Er och passa på att gå ut en stnd om ni kan!!  L8

Kommentera här: