0

Ibland vänder det...

Christer och Per har gjort ännu ett jättejobb i källaren.
Jag har tränat in combat och försökt mej på råkakor...
Efter att smakprovet kom upp direkt igen bestämde
jag mej för att äggakaka är mycket bättre att göra.
Vi hade väldigt bra teamwork i köket - ungarna och jag!
Rasmus och jag körde för att handla lite hem och lite till gymmet.

Fick inte något med mej från Bauhaus de hade inte något av de jag behövde.

Visst är det en vacker bild
Jag hittade allt jag ville på ikea och lite till

som t.ex en lekhörna för Rasmus...

Körde in Rasmus till Elineberg där han skulle träna med pk-killarna.
(han satte cast-away ikväll...., jag har sett det men inget jag ens tänker
försöka förklara!)
Hemma igen hade Dana gjort pestopasta kyckling - gott som vanligt.
Christer Tekla och jag tog en längre runda ikväll, vi behövde tänka,
prata och kolla upp... sen gick vi och hämtade Christers bil som blivit
kvar hos hans föräldrar under eftermiddagen.

Det är spännande vad livet vänder fort ibland. För några veckor sedan var
både Christer och jag väldigt nöjda båda två att vi kommit tillrätta med
våra arbeten och vi kände båda att med hårt jobb så kunde allt bara bli bättre,
men sen kan allt vända så snabbt att man bara står och tänker - Vad hände?
Och det är precis vad det gjort ...
Ja ja, vi har mycket att fundera på men inget som inte kommer att lösa
sej till det bästa hoppas och tror jag. Men som vanligt mycket jobb!!

Hur var det nu med studsmattan...

Livet är som en studsmatta. När man ska ta sats så sjunker man tillbaka,
men bara för en stund och när man väl får upp farten och hoppar så
kommer man högre upp än vad man var från början.
Det är bara jobbigt att ta sats i bland. Men det blir bra.
Och när man landar landar man med nya erfarenheter
och är förhoppningsvis lite tryggare i sig själv.


    Sov gott och dröm sött!    L8

Kommentera här: