7

mitt lilla problem

Jag får väldigt lite kommentarer för tillfället,
men fler läsare än nånsin...
Jag behöver Er hjälp eller åtminstone fler
synvinklar på mitt "lilla" problem.
Tyvärr står jag stilla för tillfället, inte jättesugen på
att bygga/måla eller förbättra på gymmet.  

Min magkänsla säger starkt att jag inte ska köpa det
(och den brukar inte fega!), människor (kunnigt branchfolk,
make, syster,svärfar m.fl) omkring mej säger
att jag inte bör köpa av flera olika anledningar.

Jag tänker inte köpa, men undrar hela tiden om det är för
jag är feg - det är inte likt mej och jag avskyr att vara feg.
  
Meeen HUR ska jag gå tillväga då? Jag vill ju behålla gymmet
för jag tror fortfarande att det kan fungera - det har ju startat bra,
nya människor dyker upp hela tiden och börjar träna, men det
går inte alls så bra att jag vågar köpa huset.

Tips, förslag, önskningar, funderingar, skäll - allt tas emot tacksamt nu!

L8

Kommentarer:

1 Armhäverskan (nooooot):

skriven

Följ din magkänsla.

2 evajoh:

skriven

Ha nu lite is i magen Lotta och lyssna på vad familjen säjer. Tänk på att du har vädigt bra rättigheter gentemot en hyresvärd.!!!

Kram Eva

3 maken:

skriven

varför skulle man skälla?

4 igen:

skriven

Eva, det finns en liten hake där-

Om den nya ägaren ska driva verksamhet där så

kan den vräka vem den vill

5 Ingela:

skriven

Att vara förnuftig är inte samma sak som att vara feg! Jag skulle utgå ifrån månadskostnaden. Hur mycket i hyra v.s hur mycket att betala som ägare. Visst, det tillkommer ansvar också som ägare, men i det stora hela har man en utgift som ska betalas. Lycka till! Hur du än gör så landar du på fötterna, det gör du alltid!

6 Martina:

skriven

Det finns alltid ljus i slutet av tunneln!:) det kommer säkert att ordna sig!

7 Linda H:

skriven

Försök övertala kommunen att köpa!! Dom vill ju ha stark o frisk arbetskraft..

Kommentera här: