0

Springtime

Fy va trist... Jag "microblogga" allt eftersom under
kvällen/natten men inget av de inläggen kom in såg jag nu....
...kanske lika bra det när jag tänker efter!!!

Kenneth Becke körde in oss ( Christer,Sebastian, mej och sej själv
såklart!) till Helsingborg.


Christer laddade upp med en liten powernap i bilen in...
Jag var mest nervös och orolig att inte benet skulle hålla, men energi
hade jag gått om!!

Vi mötte upp de andra från Aerosol Skandinavia och de hade dubbla tröjor...
Dels plockade de ut sina själva och dels plockade Christer ut tröjor till
alla anmälda från företaget.
Värmde upp i toakön på Dunkers och sedan begav vi oss till start-fållan.
Jag hade suttit på spikmattan i omgångar hemma under förmiddagen
och det gjorde nytta, kände av skinka/lår varje steg men det gjorde inte
mycket ont - jag var supernöjd!
Två tuffa uppförbackar men sen var det mycket nerför, sista biten inne
i centrum borde jag sprungit fortare men när man inte vet riktigt hur
långt till man ska springa så håller jag åtminstone igen lite för att orka
hela sträckan. Klockan i målgång visade 50.12 när jag sprang in,
vilket då innebar att jag sprang på 30 minuter.
Borde varit bättre tid, men jag är nöjd ändå.
Vi drack lite vatten, åt en banan samlade ihop oss och sedan gick vi till
bilarna. Då hade det börjat stänka lite men inte mer.

nere i garaget efter loppet

gäller att inte missa viktig öl-tid...
När vi kom upp ur garaget vräkte regnet ner!
En viktig sak 2-0 till mej! Christer yrade runt efter Basse i målet, jag
var rätt så säker på att han väntade vid garaget.... det gjorde han!
Och sedan började Christer yra runt efter Alex och Sophies bil, men
jag var säker på att de redan var vid Idrottens hus... Det var de!= 2-0

Christer,Tina och Tomas på Idrottens hus

Alex och Sophie           Den här duktiga killen sprang in på 18.58 min
och blev 2:a av alla 5 km:are! (spelar dessutom fotboll i KIF!)

Härlige Basse som hade ångest innan loppet, och gud vad han ångrade
att han anmält sej
!!( Så mycket att jag nästan tyckte synd om honom!!) 
Men han klarade hela vägen och nästa år kommer
han att göra det ännu bättre!!! Eller hur Basse??!!

Ja, vi Tjejer: Tina Astrid och jag (jag hade glömt handduk...)
killar: Tomas,Basse,Alex och Christer(jag fick låna hans handduk!)
duschade och gjorde oss fina till middagen.

Nyduschade och snygga!
Sophie körde oss i omgångar ner till Le Cardinal där vi åt kryssmeny.
Träffade Sara och Sussie Johansson som var där på möhippa.
Alla bilderna här är tagna med min mobil därav den höga kvaliteten...
De bilder som kommer härnere är dessutom JÄTTESUDDIGA, det kan
ha att göra med fotografernas nykterhet...

Hade på mej min"London-blus" och nya jeans.
Maten var fantastiskt god med rödvissås och kantareller!

White russian och fishrmanfriend-shot !

kaffe och drinkar efter maten
En härligt, trevligt gäng - hade skitkul! Vi satt kvar och väntade tills vi
kunde gå upp till baren och dans golvet.

Ha ha ha, Tina och jag på damernas...

Alex och jag "vilar" i dansandet...

en glad man!!

fotografen Tomas

TVÅ glada killar!
Ja, jädrar va jag dansade -de andra försökte få upp mej till andra
våningen bättre musik tyckte de, men inte jag!! 
Helt genomsvettig, tror jag var bland de äldsta på dansgolvet men
dansade mest...(plockade inte så mycket stjärnor men pumpade
cyckelpump desto mer!)

Christer kom klockan två och sa:- Bussen går om en kvart, ska vi ta den??
Så det gjorde vi... ingen jacka iheller - glömt den oxå hemma....
Sprang och kom med bussen hem till Kvidinge. Dana ringde mej vid tre
och grät hysteriskt - migrän! Tur att vi var på väg hem i alla fall.
Dana sov i min säng , jag i Christers och Christer i Danas....

Tack alla som var med skitkul på alla sätt!!
Nästa år springer vi milen!!

Kommentera här: