1

städdag...

I måndagskväll sa Christer lite i förbigående att
jag äter ju inte hemma i morgon...
Det visade sej att han skulle ut med arbetskamrater
och kunder eller nåt till Helsingborg.
De var ju inga större problem med det men
-Ja, förresten vi träffas här innan och vi behöver chaufför in...
Ja och i min bil för att de skulle få plats...
Så igår mellan mina massager var jag hemma och försökte
få huset att inte se ut som ett slagfält i alla fall.
Tack och lov hade jag "Pepp-skivan" på hela tiden,
och då går allt mycket lättare... men jag blir väldigt danssugen!

Lucas ringde till mej när jag var på gymmet, och han lät väldigt ynklig.
Fixade klart  och sedan tog jag mej hem igen.
Det visade sej att han hade kräkts...över halva köksgolvet!
Han mådde bättre för han satt själv och tittade på tv och
lät spyorna ligga kvar....
Det blev inget mer iheller och jag har för mej att Dana oxå
kräktes för någon vecka sedan en gång och sedan mådde
hon bra igen - kan vara samma sak.

Fick besked på mail att jag inte var kvalificerad nog för jobbet jag sökt.

I vilket fall så städade jag med lite hjälp av Dana och Rasmus 
nedanvåningen, bilen som verkligen hade behövts städa
fick jag strunta i, för sedan var det dags för massager igen.
Planerat in det så att efter sista massagen 18.30 skulle jag bara
byta om till träningskläder och öppna upp gruppträningen
för att sedan hämta och köra de som skulle till Helsingborg.
Jag var klar i tid men det var i de som skulle åka...
När väl alla kissat klart och de äntligen kommit in i bilen,
vi var på 21:an kom de på att de glömt väskorna...
Christer fick ringa sin mor så hon körde dem i stället !
Passet började 19.30 och jag var lagom i tid till det nu.

en del av gänget igår
Efter passet gick jag hem, med lite "föräldrasnack" på vägen,
hemma väntade en

räksallad
Åt, somnade nästan framför tvn, kissade Tekla, la mej på spikmattan
en stund och sedan somnade jag lagom innan Christer "smög sej in".

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hahaha, söta Lotta.. :O)

såg din fina blåa bild som är samma bild som misja har som bakgrunds bild på sin dator.. Visade honom och han skrattade och sa.. - Har jag skapat ett monster, eller??

Det får väl snart bli en ny peppskiva levererad till Kvidinge..

Ha en fantastisk dag hjärtat.. Massor med kramar <3

Kommentera här: