1

Hansalina..

Efter sen kväll är det... tidig morgon så även denna tisdag.
Morgonrunda med Tekla och sedan till jobbet. Sista tidiga morgonen!

det är så mysigt och jag ser fram emot att gå dit och simma själv
Ett missförstånd gjorde att vattengympa passet blev inställt.

Julstjärna i fönstret
Hade en trevlig morgon med Martina innan vi skulle ha simskola tillsammans
med Inger.

Allt förberett med flytvästar, livbojar och hansalinor
Tycker det är jättebra för barnen i Klippans kommun som har möjlighet
att på skoltid få simundervisning (vilket står i skollagen, men Åstorps
kommun missat). Tycker det är en självklarhet att lära barnen simma,
och vill inte skolan ta sitt ansvar gör jag (har gjort) det själv som förälder,
men de andra stackars barnen och hur pinsamt är det inte för någon i
5:an att åka på special-simskola för att man inte ens kan ta sej fram
200 meter i en bassäng...

Ja ja, dagen simskola var isflaksträning med isdubbar, alla iklädda
termobyxor, stövlar och jackor. De tycker det är jobbigt med skitkul!
Jag hade hand om stationen med hansalinor.

Mitt i simskolan hade jag vattengympa med "mina" pensionärer
Det sista! Vilket de inte tyckte om - men nästa termin får vi ha dej igen??
Men nä jag ska jobbat på annat ställe. - Jamen kan du inte ta ledigt
på tisdagarna för hålla passen med oss, ha ha. De är för goa!

Mer simskola innan jag gick hem för dagen och för att direkt massera.
Fyra massager under em/kväll och kl. 19 bjöd Christer på en god
Ostronskivlingsoppa och bakad potatis som huvudrätt! Supergott!
Kröp ner i badbaljan och mös efteråt.
Satte mej i soffan och somnade direkt.... upp och isäng !

Tack för idag!  L8

Kommentarer:

1 Linda H:

skriven

Hej snygging!

TAAACK för att du oxå tar upp det m vikten av simskola!!!:):):)

Kramar

Kommentera här: