0

svamprace 2

Har varken haft tid eller ork att skriva de sista dagarna, men hoppas på
att kunna uppdatera lite nu. Är ju ledig från badhuset - andra helgen i rad!!
Lyx!
Fast med tanke på hur mycket jag jobbat i veckan kan det inte vara mer än rätt.

Lite från svampracet:
Min plan fredagskvällen var att ta det lite lugnt så at jag och Tekla kunde
springa på morgonen , så det gjorde vi!!
ca 2,5 km är det ner till Yasjön så stack ner där och vände.
Så nöjd och pigg för resten av dagen!!
Innan vi stack iväg på morgonen så satte jag köttet till midagen på
spisen för att de skulle kunna koka några timmar innan racet.
'
hungrig på frukost efter löpningen.

Rasmus var ute och fällde ett dött träd efter frukosten - med yxa

Sen gick startskottet!!

Stora fina svampar och i mängder!!

En sååå nöjd hund, och en letande Malin

man blir som ett barn när man hittar svamparna, nu när det är tävling
så är det extra roligt att hitta de stora områdena. 

Dennis .... som toker....?? ja, eller glötter!! hihi

Tyvärr har vi haft påhälsning där uppe
och blivit av med alla förlängningssladdar och kopparen i de stora
växtfärgningsgrytorna - en hel del annat som var "tokigt" och smutsigt
skittråkigt för de som kom upp på torsdagskvällen och som var snälla
och städa undan allt innan vi andra kom upp.
 -Tack Eva, Dennis,Lucas och Christer!

Innan middagen kom Mika och TinaC upp, Mika hade inte mått så bra
kvällen innan så de hade sovit hemma den natten.

Var inne på middagen och åt dillkött. Jättelängesedan jag lagade det
och glömde både handlelista och receptet men det blev gott ändå -
tack och lov.

Mika redo för runda nr två.

ett underbart väder hade vi hela helgen

mot Heimlich-pisten

över myren

de söta kusinerna Jolina och Mika

obligatoriska svampsoppan till förrätt

senare på kvällen fick vi hotshot - de va inte igår!

lite lugnare kväll vi var alla trötta efter en heldag i skogen

Rasmus och Karro sov i gula gästrummet, Rasmus och Tina sov i vårt
gröna sovrum så Christer och jag flyttade över i den gamla stugan och
gästrummet där. Flera år sedan sist vi sov där inne men det gick hur
bra som helst. Dessutom slapp vi möss hela natten!!
 
Frukosten dagen efter

Vi fick nog ihop närmre 200 liter svamp under helgen ! En mycket lyckad
helg och så nöjda med vinsten blev vi tjejer!!
Tack alla!!

Hemma igen så ställde jag mej och rensa svamp - 25-30 liter, sen gav jag upp!
Ändå en massa kvar typ 30 liter kvar...

Blir inte många steg av svampplockning:
lördag: 764
söndag: 2624

Kommentera här: