0

Bäskarunda i Kvidinge

Hem och slängde in väskorna och sprang upp för att byta kläder.
Dana var på väg till Rosanna. Lucas kollade tv och  Rasmus och Karro var...
ja, på rummet!
Hann precis bli klar innan Christer och de andra kom hem till oss.
Det var ju BÄSKARUNDA!
Tror att det andra varit runt hos : Stella & Micke, Britt-Marie & Per,
Ylva & Tommy och nu kom de till oss.

Christer hade gjort god Ostronskivlingsoppa på svamparna vi plockade
innan under dagen, och hade gjort smördagesbröd till. 

Bäsken var...Bäsk! men god i mitt tycke.

Dags för leken:gäller att trycka innan man får stöten...
Efter det gick vi över gatan till Eva & Dennis.

Dennisas föllsedagskorv blev vi bjudna på, fet men ok i smaken

Lite för lite bäsk och för mycket citron för min smak annars god.

fiskchipsen var...ätbara men inte mycket mer..tja, sega oxå.

Leken: skruva i fyra skruv med en skruvdragare

Det gick inte så bra för Tommy....

Ja, inte för mej iheller!
Sedan vandrade vi vidare till Linnégatan och till Lotta & Viggo

bäsken var rätt så god tror jag...

Stella blev lite smålurig ...
Leken fick vars en heliumballong och skulle sjunga en barnvisa

Ylva och Tommy klarade sej rätt så bra tror jag

lite mer skratt hos Eva och Britt-Marie

mest skratt hos Micke och Dennis
Jag filmade de flesta (inte B-M & Eva, tyvärr), så om ni vill höra vacker
stämsång...haha
Efter ett tag gick vi därifrån och hem... Christer, jag och Dennis till oss
och hade lååång efterfest men många "White russians" och vi var inte
i säng för än närmre 03, men många skratt blev det!

En trevlig kväll med som sagt många skratt och en del bäsk.
Tina och Rasmus kunde tyvärr inte vara med, nästa år kanske.

Tack alla ni andra!

Kommentera här: