1

en dag på kontoret

Onsdagen började så klart med en runda tillsammans med Tekla.
Sedan körde jag vidare till Eket men inte för att massera utan för att
sitta på kontoret för en dag. Tanken är att jag ska vikariera som
inköpare där nästa år. Det betyder oxå att jag kommer lägga min
massagefirma "vilande" så länge. Kommer att bli en härlig utmaning
för mej dels att sitta stilla dagarna i ända och jobba vid en dator.
Men som ni vet älskar jag utmaningar och ser verkligen fram emot detta.
Framför allt så längtar jag efter arbets-TIDERNA!!!! Inga fler helger och
inte jobb till nio-tio var och varannan kväll !

Bl.a de här tjejerna ska jag jobba med

 lunchrastspromenad i skogen med hundarna

lilla söta Benzin (har ingen aning om hur de stavar hemnnes namn)
men "storebror" är en rottweiler och heter Diesel!! Skitkul ju!

Maria som jag ska jobba för

När jag körde därifrån var jag inte trött i huvudet av allt ljud och jag hade
inte ont i kroppen av allt fysiskt arbete! Utan en hel del energi över -LYX!

Kvällens första massage blev inställd så jag gjorde en köttfärsgratäng till
kvällsmat och under tiden den stod i ugnen så sprang jag ett varv i Prästamarken.
Åt kvällsmaten, in i duschen och sedan kom kvällen enda massagekund.
När jag masserat klart så körde Christer och jag till Åstorp.
Lucas har flyttat hem till farmor och farfar denna veckan 
och Dana skulle sitta barnvakt. Rasmus höll till i Hbg till sena kvällen.
I Åstorp var det innebandymatch ÅKIBS- Skurup

började inte så bra....



inte förrän de sista tio minuterna i sista perioden blev det spännande
och Åstorp vaknade till

och de räckte såklart inte hela vägen

Tänk om jag är lika pigg om kvällarna om ca 6 månader då kanske jag
orkar dammsuga, damma och vattna blommorna i vårt hus!!!
Yey - som jag längtar!!
När jag funderade vidare så undrade jag lite över de som säger att de
inte hinner träna - de som alltid har kontorstider!!!??? Vad är problemet??
Med flera timmar över varje kväll och inte använt kroppen fysiskt -
va tvekar de för? Men de e bra nu behöver jag inte köpa den ursäkten
iheller längre - för nu vet jag ju...eller?

Så... vidare!!!
puss och kram   L8

Kommentarer:

1 evajoh:

skriven

Det vill jag höra dej säga efter ett år som vikarie framför datorn;

Kommentera här: