1

LEGALLY BLONDE

Efter jag högtryckstvättat muren fick jag gå in och
högtryckstvätta mej själv....
Nä, men jag kände att det var dags med det där extra som jag inte
hunnit på flera veckor nu - som att raka benen....

blommor till Henkepenke-kusin!
När benen var släta och resten av kroppen nästan var i ordning så
körde jag till Röstånga för att hämta upp syster Tina och svåger Tomas.

redo
Fortsatte ner till Malmö och parkerade vid Nöjesteatern, sedan gick
vi till en liten restaurang som heter Tempo. Skitsvårt att hitta själva
lokalen för vi stod på rätt adress men det fanns inga skyltar som visade
att det var rätt ställe som vi beställt bord på...
   
Tomas Weissbier,  Tinas lammlägg,         Tinas äppeldessert
  
mitt vatten,     gös med mos och fänkål,  kaffe och en bit chokladtryffel
Väldigt god mat och det gick snabbt at få in (bra med tanke på
att vi var precis som vanligt....lite sena...)
Halv åtta började föreställningen Legally BlondeNöjesteatern 

inget fotande under själva föreställningen såklart, men innan...

och i pausen...
Kan varmt rekommendera att titta på den - varm, massor av humor,
mycket sång och en del dans. Det märks alltid om artisterna har kul
tillsammans på scen - det har de under denna föreställningen.
Namn som : Jan Malmsjö (min första musikal var La Cage aux Folles  
i Malmö med Jan Malmsjö för ca 25 år sedan!), Kaisa Hammarlund -
mer känd utomlands än så länge - riktigt bra! Linus Wahlgren,
Andreas Lundstedt -
även han var väldigt bra,
Nina Pressing - grymt bra skånska!! Men bäst var såklart vår käre
kusin Henrik Jessen! (Det var därför han fick mest och störst blommor!!)
Hade resten av min familj varit det minsta intresserad av musikaler
hade jag gärna sett den igen med dem,fast det kankske jag gör ändå
 - utan dem!!!
Efter föreställning blev vi hämtade av vår bil...

eller nä, men vi ville gärna...
Jag körde oss i passaten till Triangeln och hotell Hilton, där vi satt och
pratade några timmar medan de andra i ensemblen satt en bit bort,
men kom och snackade lite då och då.

vi möblerade om för att inte behöva sitta på rad...
TACK Henke,
för en mycket trevlig kväll! Tack Tina och Tomas för en
mycket trevlig kväll!!
Henrik, nästa gång vill vi se dej i "A chorus line"

Klockan 03 kröp jag ner i min säng, övertrött !
Vaknade av en smäll och röster en stund senare, låg och lyssnade ett
tag men somnade sen om. Läste på "fejjan" nu på morgonen att ungdomar
hade slagit sönder PetraZalongs-fönster under natten. Jädra nötter!!!
Trist för dej Petra!

söndag - vilodag!? eller nä, har en del att sköta idag oxå!

Men gå gärna och se Legally Blonde ! ni blir inte besvikna!!

Ha de  L8

Kommentarer:

1 Supermusen:

skriven

Funderar lite på att bli bög när jag ser söta kusinen. Snoppar är ju ganska roliga ibland

Kommentera här: