0

med ambulans

Jag och Tekla började som vanligt med morgonrunda, sedan körde jag
och hämtade mer sten till rabatten. Fick leverans och bärhjälp
(Christer var oxå hemma på förmiddagen), TACK Anders för grymt
jobb !!  Började lägga ut mina stenar när de ringde från skolan att Lucas
hade ramlat ner från lekställningen. I smutsiga joggingbyxor,
jättesmutsig tröja, håret på "ända" och helt osminkad körde jag för att
hämta Lucas, vi skulle ändå snart till sjukhuset för att kolla eksemen.
Men jag fick inte med honom utan ambulans var tillkallad. Hrmm...
Det är jag "inte klädd för".... Han hade alltås snurrat runt en stång
och tappat greppet, åkte i marken med ryggen före och fick en sten
eller nåt upp vid ryggraden, tappade andan och skulle springa in men
på vägen in svimmade han av - lärare kom ut och ringde efter bl.a mej.
Känseln var ok på honom annars, ont i ryggen bara.
Ja, ja jag åkte med ambuansen in och Christer körde efter.

kolla känseln

ryggskena - fall i fall

mötte upp lite personal på akuten....

Fortfarande öm i ryggen men annars ok, stannade för koll efter ca 1h

nytt på G i sjukvården -ultraljud (även om man inte är gravid )
och de fick öva på Lucas.
Kom upp på avdelningen efter ett tag.

Lite att äta!
Efter en "Emil i Lönneberga"-film så kom en läkare kollade Lucas och
sa att vi fick åka hem!! Vi var lite rädda över att behöva stanna över
natten som de sagt innan.
Gick ner i cafeterian

åt vars ett vaniljhjärta och
väntade på Christer som varit hemma och vänt några timmar.
Rasmus följde med oss hem och vi var inom maxi för att handlakvällsmat.
Blev färdiggrillad kyckling till pastasallad.
Hemma åt vi innan Dana stack till samling och Rasmus gjorde sej i
ordning för insparksfest på sjöcrona.

klädsel

och så här snygg är han min lille pojke...
Han lyckades såklart missa bussen så jag och Lucas körde in honom till
Ramlösa. Christer var på möte med "kommunen".
Tillsammans sedan så tog vi oss till IP och tittade på när dam-laget fick
stryk av Ängelholm.

inga roliga siffror....
Nu är jag lagom trött för sängen!!!!

Ha de bra och sköt om er!!!   L8

Kommentera här: