0

ÄGGRULLNING


Tog sovmorgon!
Låg kvar lite längre än jag brukar och sen var det dags att städa huset...
På eftermiddagen så packade vi in Christer, Dana, Jonna, Elin, Karro ,Rasmus,
Tekla och mej (körde)i bilen och körde in till Åstorp, Tjejerna skulle kolla innebandy.
Rasmus och Karro skulle till Hbg och hemm till Karro, Christer handlade mat
efter vi hämtat hans bil, jag och Tekla fortsatte till grusgraven och rastade loss oss där.
Dukade och fixade till äggrullningsbanan.

väldigt nöjd med sitt ägg

vinnarägget!!??

och de andras ägg

Anders,Marie,Per,Britt-Marie,Emmy,Emil, Dana och Lucas

Målade och gjorde oss redo.
Sen var det dags...

Bana är riggad på uteplatsen

Per

vissa behövde bäsk

vissa ser litta brydda ut för sin borre....

mitt ägg var helt fram till Anders bombade ner mitt i högen och
träffade bara mitt ägg - det höll en runda till sen dog det....


Marie, Christer och Lucas blev kvar längst- Christer vann

Tekla åt upp resterna

dukat

saltinbakad lax till de som ville ha det

lamm och rotsaker till de som ville ha det

Tekla blev knähund?!?!'

En trevlig kväll men både jag och Marie var lite lugna för vi skulle båda
upp tidigt dagen efter och köra bil.

Tack Anders, för jag inte behövde vara med så länge i spelet.....

Kommentera här: