0

DM i Staffanstorp

Vaknade 05.30 av klockan kom på att jag inte behövde (orkade inte)
duscha så jag somnade om till 06.15.
06.30 körde Dana och jag iväg och hämtade Jonna, samling 06.45
i Sporthallen och sedan körde vi hela följet ner till Staffanstorp.
F16 hade DM där nere och cup-spel på tre matcher.

Förlorade preci mot Hjärnarp 1-2 kl. 09, Precis som de andra lagen blev de
sågade av Lugi kl 11 och förlorade med 1-8.... Lugi är BRA!



lunch inhandlades vid torget i Staffanstorp - sushi för min del
Tredje matchen kl. 15.15 (!) mötte de Skurup och vann med 3-2 (de låg under
med 0-2  första perioden!! 

 Riktigt bra kämpat och i ärlighetens namn
var de flesta föräldrarna nöjda med reultaten för hade våra tjejer
petat in ett mål till hade de gått vidare och då hade morgondagen oxå börjat tidigt
nere i Staffanstorp ....

Körde hem med Fanny, Frida(som dagens  coach - gjorde ett bra jobb),
Jonna och Dana. Länade Larssons hemma hos sej vi andra sprang inom
Oj och handlade grillkorv till kvällsmat.

Satt en liten stund vid datorn och sedan hamnade jag i soffan såg en skittråkig film
om facebook och kunde inte ens somna till den - vilket jag är så bra på annars!

Lång dag trots jag inte gjort ett skit mer än kört , suttit och tittat!

Som jag förstod på Emmy och Dana kvällen innan så var det en del turbulens
i laget flera som skulle hoppa av, och flera som hade hoppat av trots
att det från början var tjejerna själva som valt att vara med i DM.
Hade de struntat i det (vilket var på tal ett tag oxå) så hade klubben
fått betala flera tusen i böter som straff....
Man ställer upp för laget!!!
Jag är stolt och nöjd - mycket nöjd med tjejerna som spelade - de var till
slut två femmor som spelade, inte mycket vila alltså, och som de kämpade,
trots en del småskador och ömma ben!!
- till Er alla!
Så trots TRÄSMAK är jag glad för att de spelade och gjorde det bra!

och kärlek till Er alla!!

Kommentera här: