0

nu får det räcka!

Ja, Marie temperaturen verkar ha skiftat rejält här runt om!

Ute och gick i morse, Tekla var lycklig över att få komma ut ordentligt igen
har inte blivit så mycket av det under helgen...
Lämnade "äckelbilen" till Bruno på morgonen för byre av batteri och
kanske lite påfyllning av olja... jag brukar vara kass på det...

åkte med Christer genom ett vackert vinterlandskap

Tycker det är lite sent och ändå så otroligt vackert med snön.
Allt blir så mycket ljusare och piggare !!
På kontoret gick vi/jag igenom nya tillverkningsordrar och gjorde
beställningar la upp lite analys certifikat och  drack kaffe....
Hade ett lönesamtal med chefen...ha ha vet inte hur bra det gick egentligen.
jag tycker det är lite lyxigt med lön och inte bara bidrag och dessutom
jobba så lite som man gör även om jag kommer att öka och förbättra mej
(det måste jag!!!) massor så sliter jag ju inte alls på kroppen!! Konstigt!
Hittade faktiskt en stor nackdel med detta jobbet innan ....återkommer.

kvällen var lika vacker som morgonen

Christer och jag körde direkt från jobbet och till Helsingborg för att...

hämta ut deras pass, med fingeravtryck och allt!!
Inom Väla...IGEN!!!! Lucas har lyckat göra ett stort hål på sina nya
termobyxor (elr, limningen har släppt på denna säsongens byxor)

Köpte ny skiddress till honom oxå...
Hemma igen...så kommer vi fram till det här med nackdelen med
att sitta på kontor...Mina skidbyxor går inte över rumpan längre!!!!!
Och jag VÄGRAR köpa nya bara för at jag blivit tjock!
Så jag tar mina äldsta som jag har när går med Tekla - de från -94,
de passar fortfarande - väldigt slitna inte så snygga längre men
med ett underställ som passar( det gjorde nämligen inte det nya iheller!)
så ska jag nog kunna åka i dem...

Det är ju inte så att jag äter mer och motionerar mindre utan allt det
fysiska jobbet jag gjort innan i min vardag har försvunnit.
Men nu är det nya ordentliga tag som gäller med strikt mat- sov-
och träningsschema som gäller för mej fram till kilona är borta och
jag trivs med mej själv igen!! För även om jag tycker om mej så
klarar jag inte av när det dallrar!!!
Ohälsosamt och och missklädsamt -på mej!
Tack och lov för den underbara Combaten som jag körde nere i källaren!
Nu är jag trött och väntar hem Christer som spelar badminton med Poppe.

ha de gott och sköt om er !   PoK  L8

Kommentera här: