0

vuxna människor???

Igår em så hade Lucas varit i tjäbbel med klasskompisar.
Om jag förstått det rätt från Lucas och en annan av killarna
i klassen så var det en hel del bakom bl.a att killen det handlar om spottat
en av klasskompisarna på kinden, kissat på ett badlakan och gått
och gnidit det mot de andra(!)och en annan tyckte han var ett svin
Lucas hade inte alls med det att göra men höll med att killen hade
en del äckliga saker för sej...men slutklämmen var
att Lucas blev kallad gorilla - killar i den åldern gör så -inget konstigt
med de och som killar i den åldern tyckte han(Lucas) det räckte efter ett tag.
Det tyckte inte killen som upprepade det om och om igen.
En sista gång väldigt provocerande och gick därifrån,
mycket dumt gjort av Lucas så gick han efter och "klappa till" killen i
ryggen med öppen hand (så det var inget slag). Killen skrattade
och gick därifrån. 20 min senare kom killens pappa och skulle
hämta killen, då började killen storböla och sa hur hemsk Lucas
varit och slagit honom i ryggen och hur ont det hade gjort.
De körde därifrån med en rivstart och när pappan sedan såg Lucas på
skolgården så tvärnitade han och for av bilen och gick fram till Lucas och sa
-Om du rör min son igen, ska du få med mej och göra och det vill du inte!
Lucas var lite rädd men mest paff tror jag hur en vuxen människa kunde
stå och hota en elvaåring på det viset. För det var det han frågade mej först
när han ringde : -Får egentligen vuxna människor hota barn?

Nä, men jag som mamma tycker att den här pappan är hur cool som helst.
Tänker inte göra nån större grej av det men.... man undrar ibland.....
L8

Kommentera här: