0

Barcelona del 6

Efter frukost och påklädning av badkläder och packat ner de två fuktiga badlakanen i "svarta hålet"
(min handväska alltså) så begav vi oss först mot Sagrada igen med mål att komma in i byggnaden.
Vätskepaus som varade lite längre än vi tänkt från början .... men de va ju så trevligt där (och ölen var billig)
Framme vid Sagrada var kön MYCKET längre än den varit dagen innan, så vi la ner det projektet -
kanske en annan gång när man har mer tid. MOT STRANDEN!! genom hela (halva staden) gick vi.
Fick en ofrivillig vägbeskrivning och jag vet inte riktigt vilket ord 83-åringen sa men kul lät det och han var
ju så gullig och gav mej en klapp på rumpan.....
triumfbåge
...och nu då?
Började bli hungriga och törstiga....
gazpacho till Tina
Bläckfisk till mej - den godaste jag ätit någonsin!!!!
den lille indiske kyparen, som tyckte vi kunde ha man hemma och boyfriend i Barcelona.... njaää
gick igenom en park ner till stranden
sen blev det en liten omväg så vi vände och gick ett annat håll
Äntligen var vi framme.... 16.30 och inte kl. 08 som var sagt från början... åt en hållet....
åt andra hållert.... och
ner till vattnet
jodå, jag badade oxå!
riktigt skönt var det!
 
sjöng, dansade och sålde munkar
lånade cigarett, väldigt svårt att köpa cigaretter i Barcelona tyckte vi (Tina), på gott och ont kan jag tycka!
19.30 ungefär bestämde vi oss för att gå hem och byta om till kvällen... men det döjde...

Kommentera här: