0

Rally på ESPÖN

Fredags morgon blev det inte hela rundan med Tekla för jag visste
hon skulle kunna springa av sej på kvällen.
Jobbade under förmiddagen och när klockan var 12.30 körde Christer
och jag därifrån och hem - där Mark satt och vänta på oss!
Packade ihop kläder körde mot Ängelholm och inom McD för att få i oss
någon "mat", och sedan vidare till Oskarström och stugan.

regnade på vägen upp  - inte kul... 
När vi tömt bilen och lastat in matvarorna i kylen så gick tillsammans
med Mark (hmm av någon anledning hade någon ändrat vägen så Mark
kom lite sent TROTS att han hittade...) hem till Morgan granne.

väntade ut regnet och drack en kopp kaffe.

försökte ha Tekla bunden i garaget en stund - slutade med att Christer
och Mark gick hem med henne till vår stuga, för hon inte kunde uppföra sej.

Först ut på banan var Mark, Christer åkte med honom tid: 2.31 (VIKTIGT)

här kommer de...

Start- och Mållinje- ett provvarv sedan tidtagning på de andra två varven.

Se så lycklig Christer han är för sin tid: 2.27
Tror väl det var ett tjugotal med killar och några få tjejer som körde.
Plötsligt började det ryka från en av bilarna - vad det än var så bytades
det ut snabbt av några som kunde, ALLA ANDRA hade hur många råd
som helst att ge... Jag höll mej i köket tillsammans med Gun och var lite
rädd för att själv köra - känner mej själv och hade förmodligen varit
först över vallen.

Ryker från bilen, men se så lyckliga pågarna e...

Den här grillades under hela dagen(från kl.06) för att bli perfekt till kvällen
Slutade med att jag skulle åka - inte köra, och för nio år sedan stängdes
vägen av mellan vår stuga och ca 2 km bort till närmsta grannar efter Morgans.
Då provkörde en ung lovande kille på vägen  - SOM EN GALNING!!!
Jag ville ju hemskt gärna åka med då men Christer sa -ALDRIG jag
tillåter att du sätter dej i den bilen för att åka med honom...

Nu  nio år senare (och för hans del tre barn senare) och lite klokare
fick jag lov att åka med

 PATRIK FREDRIKSSON

Just precis där var jag lite lite nervös en gång annars bara LYCKLIG!!
Satt och skrattade högt  och tjoade -  de  e så jädra coolt !

Ja det syns va...??

Galet roligt, och dessutom blev det banrekord då.
Jag vet faktiskt inte vilken tid den andra PATRIK som vann JSM (tror jag)
i rally i år hade, men vi åkte runt på 2.03,9!!! Kom ihåg Christer och
Marks tider... hihi

Efteråt blev det då grillad gris,

fantastiskt god mat som vanligt när Morgan är inblandad!

längst inne i höret sitter Morgan Svensson him self

Efter maten spelade Nick Borgen upp! Lika bra, go och gla som ...
ALLTID LIKA GLAD... hahaha   

Här är Patrik F med sin minsta tös

Nick fick hjälp med sången av de här två tosingarna...

Lasse (elr "RonnyRonny")satte sej för att spela trummor ett tag oxå...

Vet inte om inte Mark funderar på tiderna lite...    :)

Camilla - tillsammans med Partik F men dansar med SM-Patrik här

och får en liten puss

mycket testosteron i snickarboa denna kvällen

Han må va bra på att köra bil , men han klarar nog aldrig av Mark i armbrytning!
När de fletsa gäster lämnat och det mesta var uppdiskat så gick jag
och Tekla hem. Jag var alldeles för trött och för nykter för att vara kvar där.

Kallt, men så vackert!
Var i säng vid 01.45, 02.30 kom killarna hem... smygandes...

Vill någon köra och göra en grej med personalgruppen, killgänget eller
vilket gäng som
så är det bara att höra av sej antingen till mej så jag förmedlar vidare
eller så gå in på Morgan Svensson -motorsport. Fast jag tror inte
hemsidan är så uppdaterad ...
(jag menar banrekordet står nog inte där än...)
Vill man sen skjuta lerduvor, fiska, eller annan fem-tio kamp går det
också väldigt bra. Jag lovar det är en upplevelse utöver det vanliga!!

Somnade som en ispinne men varm i hjärtat och tänkte : 2.03.....

Kommentera här: