0

lördag och söndag i stugan

Mark var uppe första av alla, vi åt alla tre frukost och sedan körde Mark
hem till sitt. Jag bytade om till träningskläder och begav mej ut för
att springa milen. Precis en lagom mil från vår stuga och ner till byn
och sen runt och upp andra hållet till stugan igen. Tungt, jobbigt och
ont i  fötterna.... Har köpt nya skor men vågade inte med tanke på att
få skoskav (idag vet jag att det hade varit bättre med skoskav).
Men jag kom runt hela milen och med tanke på hur otränad jag är,
att det var två år sedan sist jag sprang milen, och att vägen är väldigt
kuperad så räknade jag med 1,5h. Gick en del (inte mycket men i den
värsta uppförsbacken) och "kom i mål" på 1,19 så jag är nöjd trorts allt.

Christer hade klippt gräs, börjat elda ris från den fällda tallen och rensat
en hel del under tiden.


STOR risbunke att bli av med

grillad korv till lunch
När vi skött undan en del tog vi paus...

kaffegök på stranden...

simträning med hunden

Hade en lugn och skön eftermiddag/kväll tillsammans, med en hel del
spel och prat. Man behöver verkligen vara ensamma ibland - tror det
är bra för alla par.
SÖNDAGEN
Läste lite, åt frukost tillsammans  och sen kom jag på att det behövde
rensas runt dammen.

fällt det grova strandgräset

med trimmern

När det var  klart (nästan) körde vi hemåt. Planerade lunchen hemma.
Men stannade till och plockade upp trä till skalbaggarna hemma.

Skogsstjärna


Vi var hemma lagom till lunch med alla fyra barnen.

Kommentera här: