0

SÄLEN ,Lindvallen med Aerosol-gänget

Torsdagmorgon 21/3 : Gick  TIDIG (typ 03.30) morgonrunda med Teklis, packa det sista och körde till
Eket för att hämta upp Sebastian, packade in oss och lite flaskor i bilen och sedan körde vi (jag) till Vallentuna,
med stopp för mat och tankning och för att bron hade fastnat i Södertälje men vi (Sebastian) bad två bilar backa på motorvägen och sedan tog vi en omväg ner om Södertälje och var framme i Vallentuna tjugo minuter innan bussen gick till Sälen och Lindvallen. Sov och samla kaft i bussen. Åt på en McD på vägen upp,
en Mcd som inte brukar sälja sallader.... och gammalt bröd....Uppe i Sälen så packade vi in i stugorna.
Jag bodde tillsammans med Ullis i ett dubbelrum, i samma stuga bodde  även Tomas (inte Micke, men det var tanken), Annika, Helena,Ellinor och Camilla. Gick ner och åt kex,ost och lite vin. Trevlig kväll!!
Vaknade i en bastu! iiite kallare ute än inne!!!! Gick med Annika och Christer för att hyra utrustning.
snygg även i hjälm..... eller nja, de säger att det är bra med sån.....
skidor och pjäxor till mej
Uppe på toppen!!! lite kallt men så härligt väder annars
Snögubben!
Ullis innan hon(vi) tog oss nerför puckelpisten ! Riktigt kul och jag fick chans att bli lite anfådd.
Ullis är riktigt bra på att åka och jag tog mej ner :)
Lunch-underhållning från Wallmans - skitduktiga tjejer!
även killarna var skitduktiga!
Mitt sällskap till After skiin, den genvägen tror jag aldrig att vi glömmer- snacka om att bli anfådd!
I djupsnö pulsade/kröp vi fram itill vägen och mycket skratt blev det, fast stackars Björn mest svor! :)
 
Bra after skii i Wallmans salonger i Gästgiveriet, fast jag är rätt så äker på att någon stoppade ner något i min öl när jag höll  den i handen för den skummade alldeles hemskt när jag skulle dricka...
Tillbaka till stugorna , basta och gjorde oss i ordning för fin middag på Harrys en bit bort. Supergod mat och trevligt sällkap. Senare på kvällen så var det schlagerkväll....
men det fanns oxå en "isbar" med BRA musik och där var jag hela kvällen tills de stängde där och då
bestämde jag mej för att gå till stugan..... hur tänkte jag där utan nyckel....?? Men jag hade riktig tur som fick sällskap i taxi av en mycket trevlig kille och följde med till hans stuga tills alla de andra kom tillbaka.
ALLA var inte riktigt nöjda med det, ha ha ha !! Ja ja jag sov i egen stugan den natten.
Till skillnad från natten efter för  då blev jag "tvungen" att sova med Christer för de andra lyckats låsa mej ute för naten i min stuga ( jag var inte jätteledsen, kan tänka mej sämre nattsällskap :))
 
Underbart kul och mysigt på alla de sätt!!!   Bara att erkänna eller hur Ullis!!
 
kram /L8 ♥

Kommentera här: