0

Gäster: Inger & Johan

 
 
Tidig morgonpromenad med Tekla
Jobbade mellan 06.28 och 12.10, körde direkt till Klippan och till Badhuset hade en pratstund med
chefen Arne innan jag simmade 500m. Köpte champagne och dessertvin  på systemet och lite på ICA och bordsblomma på Brohällan. Körde hem och städade det jag hann i huset, innan jag körde tillbaka till Klippan och till Huvudsalongen där Dana var och blev klippt.
Anki gjorde fiskbensfläta på Danas tjocka hår.
Hemma igen tog jag Tekla i bilen och körde ner till...
...grusgraven, där hon fick springa av sej
Christer kom hem tidigare från Danmark (där han varit på kundbesök) än vi beräknat och hann stå vid
spisen för att fixa hela måltiden.
Ingen riktig Champagne, men god ändå:)
18.30 kom våra gäster Inger &Johan. Längesedan vi sågs sist, kul att träffa dem!
och förmodligen var det deras nästsista helg i Kvidinge, innan de flyttar ut mot havet.
Lucas och jag hjälptes åt att duka, han bröt servietterna  till..   (ber om ursäkt för suddiga bilder)
Näckrosor
Bordsdekorationen
Förrätt 1: Pilgrimsmusslor på hyvlad sparris - supergott!
 
Förrätt 2: Hummerröra på salladsbädd - supergott!
Oxfilé med Hasselbackspotatis, hemmagjord beanaisesås, rödvinsås och kokta grönsaker - supergott!
hahaha lite suddigt ....men väldigt gott dessertvin!
Dessert: Banoffy i småformar med hallon - supergott!
Han är fantastiskt duktig i köket, min älskade make!   PUSS&TACK!
En trevlig kväll med mycket prat tills mina ögon, sin vana trogen, började gå i kors  sådär vid 00-tiden.
Jodå det blev några steg idag också (+simning)
 
Tack barn, för att ni var hemma alla!
Tack Inger &Johan för trevligt sällskap!
Tack Christer för underbar mat!

Kommentera här: