0

Artas 18-års överraksningsfest i Folkets hus

Lördagmorgon blev det frukost och en runda med Tekla
innan jag och Dana körde till Folkets hus , där vi hämtade upp nyckeln och fick lite instruktioner.
Jag står nu som ansvarig förälder till kvällens fest.
Fortsatte först hemåt för att hämta Martin, lämnade honom i Åstorp, inom OJ för att köpa bananer och drickyoghurt. ÅFC!!
Barn gympa mellan 6-10år, kl. 10.15-11.00
Ungdom styrka mellan 10-14 år, kl, 11.15-12.00
Det är så kul att lära de yngre att hitta sina muskler och leka in träningen som en naturlig sak i livet!
Dana körde sina knäövningar och jag körde endast Kettlebell med henne. 4x 10 på tid.
Christer hade soppa klar när vi kom hem.
Duschade och satte upp håret, fixa till annat inför kvällen.
Kl. 16.30 körde jag Dana till Folkets hus och jag fortsatte till Ängelholm.
Jobbade 17-22
öppnade portar några gånger under kvällen med sådana här!
Körde hem 22 och direkt till Folkets hus för att kolla att allt var lugnt - vilket det var, de hade kul och Arta hade blivit överraskad som tusan!! Tjejerna hade ordnat en överraskningsfest till hennes 18års-dag.
När jag kollar klart och ok från tjejerna körde jag till Britt-Marie och Per, där vi åt lite ostbricka (jag höll mej dock till vatten) och hade trevligt fram till 23.30, kollade till festen igen då och allt var fortfarande lugnt och de hade kul...t.o.m börjat dansa lite ;) Körde hem Christer och mej, satte oss i soffan en stund med tvn igång. 00.23 ringde Dana- KOM HIT!
En spegel på herrtoan var krossad och pappershållare och tvålhållare på väggen. Ingen erkände sej skyldig till en början, men en kille blev väldigt misstänkt med blod på handen, en jack i handen och svullna knogar....
Efter en stund erkände han. Tjejerna som höll i festen ville inte att de skull fortsätta så de bad mej stänga ner och be gästerna lämna. Vi stängde musiken och bad dem lämna festlokalen....
De flesta var det inga problem med, andra hade lite svårare att få att fatta, och vissa var direkt otrevliga.
Hörde någon säga att bussen går om tio minuter.
Jag ett läge och ropade högt : -Bussen går om tio minuter så alla som ska med den skynda er ut nu, så ni inte missar den!! Funkade på en del (typ 20st). Dana kom fram och frågade mej: -Vet du vart bussen går då? Åstorp eller Klippan? Jag svarade...- Ingen aning , är det viktigt? ;)
Några började städa upp andra fick jag bli tydlig med så att de också förstod. Marie och Anders kom med bussen som de andra åkt med. Blev lite kravaller på parkeringen, men till slut hade de som inte skulle vara kvar försvunnit. Jag körde hem Emmy, Kajsa(efter att vi kommit på halvvägs att hon inte var med i bilen), Arta och en kille. Körde hem tjejerna till Jönssons och lämnade killen vid stationen i Åstorp. Körde hem och hämtade hem Dana & Martin, efter vi släckt ner och larmat huset.
Vill säga att trots det gick söder en del, så är ungdomarna duktiga idag. T.o.m lite bättre än vad vi var i den åldern, kanske lite nosigare men det var inte så farligt. Jag ställer gärna upp som ansvarig förälder igen, när sköter det så snyggt. De var där kl. 11, dagen efter och städade över lokalen fram till kl.14 när nyckeln skulle
lämnas. Duktiga tjejer!!
Puss&Kram /L8
 

Kommentera här: