0

Önskar mej... - Tacksam för....

Känner mej lite smått frustrerad, vilket jag inte alls har tid eller lust med att vara ;)
Men jag började fundera på vad jag egentligen önskar mej och kom på att jag är rätt så tacksam också....
så här kommer båda listorna som gäller för tillfället.
 
Önskelista:
1. Självdisciplin !!!!!
    Måste bli bättre på att följa mina planer och inte ge efter för frestelser som dator och allt annat än att städa;)
 
2. Ett jobb som jag trivs med.
    Ett utan kvällar och helger, och ett jobb som ger mej utmaningar och en chans att utvecklas.
 
3. Att få DANSA!
    Egentligen en lätt sak, bara att dansa! Men vill vara på ett ordentligt dansgolv eller en träningssal och ha           samvete/tid till det... Torsdagkväll hoppas jag på en liten dansstund i alla fall.
 
4. Att få vara nöjd med min kropp igen....
    Blir bättre för varje dag men ännu är där för mycket fett och för lite muskler för att jag ska vara nöjd.
    Kanske kan dansen hjälpa till lite...;) Jag slipper önska bort mina stressfläckar som var överst på listan
    för tio år sedan.
 
5. Ett välstädat hus och trädgård
    Kommer det med självdisciplinen in igen... Jag har ju en kanonplan som fungerar när jag
    brukar allvar.
 
6. Trädeck runt stugan
    Egentligen en hel del saker uppe i stugan men det är också på G. Om fyra år vill jag att den ska vara
    klar med det som behövs till ett silverbröllop....
 
7.  Springa milen på 50 min
     Sätt igång och träna då! Försöker ha en plan där också, Ska klara det till Triathlon den 5/7
 
8.   ....en som jag återkommer med när det är läge att berätta
 
9.  ...allt behöver jag ju inte dela med mej av, så en hemlig också ;)
 
10. Ny bil
      Inte så viktigt men den jag har börjar bli gammal och det lyser värre än ett disco ibland på
      instrumentpanelen, känns lite farligt ibland. Men det är den enda utmaningen jag har nu för tiden.
 
 
Såå TACKSAM för:
 
1.  Min fina familj,
     stolt glad och tacksam för jag har så fina barn. Har roligt med dem trivs med dem som sällskap.
    Samma gäller min fina man. Är så glad att jag har Christer nära och en bra relation med honom.
    Han är verkligen min bäste vän och bästa maken för mej.
 
2. Att jag trivs i vårt hus.
    Visst önskar jag förbättra och förnya en hel del, men i det stora hela är det ett underbart hus och
    en härlig trädgård för ungdomar, vuxna och hund.
 
3.  Stugan och skogen
     vårt paradis och andningshål. För tillfället ger det lite extra fysiskt arbete vilket alltid uppskattas av mej.
     Flera förbättrings saker och festplaner för den.
 
4. Att jag faktiskt har ett jobb
    och jag kan om jag vill öka och jobba hur mycket som helst.
    OCH att jag har en gym, att tillbringa kvällarna på igen. Tänk om jag inte fått hålla pass -
    så odräglig jag hade varit då! (Jaja, värre än vanligt)
 
5. Underbar släkt och nära vänner.
    Tror ni alla känner vilka ni är som innefattas i den gruppen :)
 
6. En hund som Tekla
    som blev precis som jag planerat. Inte strävhårig, inte lång päls, smal, hög, lydig men nosig.
    Och som orkar gå med mej på riktiga långrundor. Funderar fortfarande på valpar, men Christer har krav på
    att minst fem-sex stycken av dem ska vara bokade innan vi letar upp någon pappa till dem.
 
7.  Stockholm!
     Att jag har två små-resor bokade  dit under våren. Som jag trivs där!
 
8.  Resor
     Andra resor som är bokade under året, ser verkligen fram emot dem alla.
 
9.  Alla fester
     som är bokade under året - älskar stora fester!
 
10.  Min kropp
       trots allt har jag en stark kropp som fortfarande tåler både tungt arbete och många träningspass.
      Den står emot maginfluenser och de värsta förkylningarna, och att den svara på mina ansträngningar
      och håller på att bli vältränad igen! Tack för det!
    
    NU JÄDRAR SKA JAG STÄDA!!!
Önskar er alla en fantastisk dag! Jag har en del att göra senare idag, tänkt träna med Dana i ÅFC och ska jobba kvällen i kväll också.
 
Puss & Kram /L8 <3
 
 
 

Kommentera här: