2

Snöänglar

 
 
 
 
 
Hade planerat in en massa som jag skulle göra under fredagen men blev inringd till jobb, så det var bara att sätta sej i bilen efter jag slängt in plåtarna med knäcke i ugnen och ställt alarm för att ringa Dana när de var klara. 07.07 ringde det och jag skulle börja 07.30, 07.38 var jag på plats efter kört på väldigt hala vägar in.
Började snöa vid middagstid
Hade matrundan så många trappor blev det
Igensnöad bil, när jag skulle hem
Hemma så var det att ta tag i allt så fort som möjligt. Lagade mat, bakade foccacia, och städade, fast jag fick väldigt bra hjälp av Dana och Rasmus (Tack älskade ungar). Tyvärr kände jag att jag inte hade tid till min gym-träning, så de andra fick åka utan mej. Kl 18 började gästerna trilla in och Christer trillade till Conny.
Rasmus skulle på konsert i Malmö (Feed me, hette gruppen/killen), Dana flydde till Martin och Lucas satt med sin Ocarina på rummet.
Italiensk sallad, mozzarella, foccacia, och två röror - själv rätt så nöjd med maten!
Detta underbara gäng tillbringade jag kvällen med
 Sen satt vi där i baljan igen och drack bubbel! och skrattade tills vi fick kramp i magen
 Jädra hunden Tekla smet ut från tomten , vilket hon aldrig gör annars...men nu löper hon och har då glömt alla regler och kommandon...Men någon snäll människa på gatan kallade på oss att hunden var ute på gatan...
Sen blev hon inlåst i huset. Perfekt väder för att bada och när vi var varma och goa och behövde svalka oss....
 ...så blev det snöänglar... nakna snöänglar...
När vi satt i vattnet igen kom vi på den lysande idén att Dennis skulle få fina snöänglar också...
De hade varit iväg och jag visste att de skulle komma hem dagen efter, så vi ville överraska med änglarna.
Tyvärr smälte ju snön så jag vet inte om de syntes när Eva och Dennis kom hem.
Men här är bildbevisen för att vi tänkte på er.
På väg över (tjejer , lite glada bör ni vara för jag bara lägger ut detta fotot, för jag har ett när ni kommit över och ni alla flashar er för mej och kameran...;) )
 
Ja, de var också nakna de här änglarna !
Dennis & Eva, jag hoppas ni fick se dem....:)
 
En underbar kväll och jag var så pass städad och somnade inte så att när Christer kom hem , så hade jag satt igång diskmaskinen, kvällens handdukar tvättades i tvättmaskinen och allt var undanplockat.
Kände mej duktig och stolt!
TACK FÖR ÄNNU EN HÄRLIG KVÄLL MED ER TJEJER!!
Puss&Kram /L8

Kommentarer:

1 Linda H:

skriven

Hahaha, ja lite tacksam att du bara la ut en bild fr Dennis o Evas tomt.. Blir glad bara man ser korten, vilken kväll!!
Puss o kram <3

2 Eva:

skriven

Tack för de fina änglarna :)
Men jag trodde det var Lucas som gjort dem, såg dem i Lördags när vi kom hem.

Kommentera här: