0

Skaldjursfrossa...igen!

Efter vi kommit hem från stugan (Christer körde...) så  skulle jag städa snyggt i vårt hus...
Det var jag inte kapabel till!!! Krävdes mycket samlade krafter och en timmes sömn som sedan fick fyllas på med en cider och en Gajool!! Efter det kunde jag fungera igen... det är farligt att tillbringa nätterna med svärmor...;) Christer var och handlade maten tillsammans med Poppe och när jag nästan var klar med det jag skulle å kom fam. C Johansson hit och en stund senare kom fam, Ericsson (Paul, Ann, Linn och Ida) hit.
dukat i alla fall...
röror och kräftstjärtar
Supergott - Poppe!!!!
börjar med räkor i botten
MiaFia åt banan med gaffel, tills hon hörde oss andra och kom på att hon nog oxå ville smaka den goda soppan!!  Bra där MiaFia! :)
fylldes på med en fantatisk skaldjurs-soppa och vitlök
Fänkålsgratinerad hummer - den bästa jag ätit!! Tack Hunny och tack Britt-Marie för receptet!
herre gud!!! jag kommer knappt ihåg allt vi åt, men jag tror att vi åt torskryggen här oxå - men den är
underbart god ! ..... nej nej!!- vi åt den med soltorkade tomater och var fantastiskt god den oxå!!
kräft-räk- och musselfrossa i slutet!
Blåmusslor och gröna musslor från Nya Zeeland
Dessert på färska bär med riven smält vit choklad över och vaniljglass
MiaMaria - denna lilla söta tös!
Bordscurling - väldigt roligt...men svårt och tyvärr tror jag att andra sidan bordet vann...De som hette "Superhjältarna", medan vi som hette "Vinnarna..eller Vinarna" då förlorade och tog det andra namnet till oss..
Instruktioner ;)
 
 
TACK till e alla!!
 
 
 

Kommentera här: