0

Arbets- och myshelg i stugan

Christer, Lucas, Marko och jag satte oss i bilen vid middagstid i torsdags och körde först för att handla i Melbystrand och sedan vidare till Oskarström och vår stuga. Britt-Marie & Per hade kört upp kvällen innan.
Hade köpt med lite nya blommor till utekrukorna. Planterade och började putsa fönster på vår stuga.
Kvällsmat torsdag kväll
melon och parmaskinka
fläskfilesgryta med brytbönor och kokt potatis - supergott!
Smög mej upp vid 06 och gav mej iväg tillsammans med Tekla för att rasta oss lite.
Morgonpromenad på fredagen 10,86km och då sprang jag den sista 1,5km.... väldigt nöjd!
en till som var nöjd!
Vackert när solen är på väg upp

En god cava i en av våra arbetspauser...
innertaket är nu borta 
kommer bli så häftigt!
Britt-Marie står och grillar korv till lunch
 Killarna om hem med vars en snygg regnbåge! Liide stolta!
 
jag fixade med lampor (extra spots över spisen, som jag saknat länge...)
spots på plats
även ny vid dart-tavlan
sparrissoppa
ugnsstekt kyckling med potatis eller pommes och sockerärtor och morötter      
 
 Efter maten på fredagskvällen så kom Morgan på besök och jag frågade var jag skulle gå för att se Orrspel.... inte så lätt precis... La oss och jag hade  lagt fram kläder till lördagens morgonpromenad....
 
Kallt som tusan för jag gav mej iväg ännu tidigare för att spana orre. HELA tiden var orren på ANDRA sidan av myren, så jag gick runt den och sedan hem.Hade tänkt att lägga mej på span nästa morgon medan det fortfarande var mörkt.Vi jobbade på som tusan alla fyra vuxna, killarna fiskade mest. Jag putsade fönster och städade i stugan , målade muren inne vid spisen och städade bakom spisen. Massa småplock blev fixat. Vi fick en hel del gjort under dessa dagar. Vid middagstid körde Britt-Marie & Per hem (fast inom tippen), de ville vara hemma lite oxå...kan jag förstå. Vid 15.30 kom Maln, Poppe, Jolina, Evelina och MiaMaria upp och hälsade på. Pratade, gick husesyn, drack gott och hade det hur mysigt som helst. På kvällen rökade Christer fiskarna så det blev en fantastiskt god kvällsmat.
Desserten blev också väldigt god...eller hur, Malin ;), för det blev en irish coffe.En liten runda dunkgömme blev det och några dans-uppträden från tjejerna. Försökte oss på en runda Quackel oxå (men då blev jag trött..)
Kom isäng och förberedde för en morgonpromenad och Orrspels-span. Vaknade av mej själv vid 03 och funderade starkt på att ge mej ut, fast nä, för kallt och mörkt och jag var nog rätt trött ändå.
Hade fått ett sms från Rasmus som hade gått till final, men åkt ur tävlingen då, uppe i Göteborg.
Verkade som han var rätt nöjd ändå.
 
Kl. 06.30 väkte jag Malin och vi tog istället den långa 10.89km rundan och Christer följde med någon km, innan han vände och gick och satte på kaffe till oss. Tillbaka i stugan åt vi frukost tillsamans alla och sedan börjde jag min städning. Alla fönster är putsade, alla golv är torkade, allt porslin på sin plats, 6 bäddar iordningställda och allt ligger i hyfsad ordning på tomten. Knotten är trevliga och hoppar i moskitomaskinen.Kändes hur bra som helst att lämna allt i ordning för nästa arrangemang där uppe om någon vecka.
Stort TACK til Britt-Marie & Per för god mat och gott teamwork.
Stort TACK till Malin & Poppe som kom upp och mös med oss, alltid lika härligt med ert sällskap!                                        Jag glömde fota, som ni kanske märkt, under lördag och söndag. 
En som älskar livet där uppe!
 

Kommentera här: