0

Rallyhelg i stugan

Sov inte så många timmar utan kl. 07.03 örde Christer oss två upp till stugan.
Britt-Marie och Per hade kört upp kvällen innan.
Vi började direkt att packa upp, kalka dammen, klippa gräset och lite annat. Redan kl.08.15 kom den första gästen upp och sedan fylldes det på med gäster fram till nio-tiden. 13 stycken blev vi, och det var Pers kollergor,leverantörer och andra som han bra kontakt med när han har arbetat. Nu när han ska gå i pension ville han bjuda dessa herrar på en rallyhelg i stugan.
Jag frågade inte om jag fick lägga ut bilder på herrarna, så det tänker jag inte göra, utan det blir mer bilder 
på oss andra och på håll....
Först åt det frukost på Äspöns snickarbod, sedan satte sej killarna bakom ratten.
det kördes rally så grusen stänkte!
Några horn växte det allt ut;),
Ingen slog banrekordet (det gäller fortfarande, det som Patrik Fredriksson tog
medan jag var "kartläsare") och sedan var jag klok nog att åka med Morgan när han tog ett varv,
och det blev det fortaste den dagen :D
Lunchen intogs oxå i snickarboden 
Spättagratäng som Britt-Marie gjort väldigt god!
och vi blev underhållna utav Nick Borgen, denna goa människa som är nere och skriver på sin tredje bok.
Denna fällande hund satt snällt utanför och väntade på oss.
Morgan fixade, Britt-Marie diskade och jag körde mest rundor med ATVn (perfekt jobb ju!)
Det fiskades upp en gädda som vi flyttade över till Svarta sjön.
sedan fiskades det hela eftermiddagen
ja, en och annan öl gick det ner också...
"pärekanonen" är renoverade och går som en kanon igen.... ;)
Christer och jag hoppade i vattnet vid andra bryggan simmade tillsammans med Tekla där en stund.
Superghärligtoch de kändes väldigt tydligt hur långt ner solen hunnit värma vattnet under den gränsen
var det jädrigt kallt!
de andra blev inspirerade och så hoppade  de i, en efter en...
en sagolik dag - varmt med bara lite fläktande och helt blå himmel
vi hade trevligt och bara njöt!
fina lilla svartagölen
vi hittade en huggorm på vägen...
som det lektes med - stendöd var den såklart!

På kvällen åt vi i snickarboden igen, mat som Morgan hade gjort så jag är övertygad om att det var jättegott,
tyvärr vet jag inte riktigt om jag åt eller inte....
Många skratt, mycket prat och t.o.m lite dans blev det.

Kommentera här: