1

Lussekatter

SÖNDAG
soffhäng och ågren....
 
MÅNDAG
Morgonen körde jag och Lucas in till Helsingborg och tandläkare där för att gå igenom och lära oss om tandställning.
 Som det ska se ut,   med fjädrar inne i munnen,   med färgglad tandställning...
så här ser Lucas bett ut.... kanske kan behövas något som trycker in och håller ner...
Fuskade lite och körde inom väla för att köpa skor till lucas, hittade två ordentliga par!
Hemma satte jag igång att sätta upp ljusstakar och julstjärnor i huset

När Dana kom hem körde vi nästan direkt till Väla... för att byta ett par skor till Dana , köpa bokhylla till henne på IKEA och mat på maxi.
Wok till kvällsmat
Hylla 5 fack 11
Satte upp nya stjärnor på nedanvåningen, blev riktigt mysigt, och byggde ihop Danas nya bokhylla! 
 
TISDAG
Jobbade från 9 och till 21.... Väldigt lugn förmiddag/dag, men efter 16, var vi både på Erikshjälpen
och Ikea för att handla möbler och annat till en ny lägenhet. Var tillbaka på boendet kl. 20.45.....
Lagom trött och hungrig då....  Körde hem och åt, sedan direkt i säng!
 
ONSDAG
Inte riktigt som jag planerat....
Men jag fick handlat saffran och satte två satser med lussedeg. Rasmus var kvar hemma till 14 och Dana kom hem kl. 14.15. Rasmus hjälpte till och klippte gräset klart för sista gången detta året.
Blev en skogsrunda med Tekla och annat trevligt sällskap....  ;)
Hemma igen så sate jag igånga att knåda deg efter att ha lagat kyckling med bulgur till lunch till Rasmus och mej.
ungefär 65st goda lussebullar...
dessert till lördag kväll!
Dana kom hem och hjälpte mej att pensla bullarna, när jag var nästan helt klar kom Christer hem och Dana och han hade spring date... och jag hängde på... eller jag försökte, men de var en bra bit före mej innan vi kommit ut ur byn :( Sedan strulade mobilen och jag var sketatrött. Gick och sprang om vart annat. Efter en stund kom Christer tillbaka för att hämta upp mej (och för han inte iheller orkade springa i Danas tempo).
Vi tog en kortare runda (nästan 5 km) och Dana sprang 7,nåt km på 37 minuter - grym tjej!
Gjorde kvällsmat
Äggakaka och fläsk (fläskaonsdag!) 
Såg en film, Rasmus kom hem från sin träning supernöjd och sprudlande!
Dags att sova om jag ska orka med morgondagen!!! Fast det är bara en lång dag till denna veckan sedan är jag ledig helgen och det kommer bli en mycket bra helg!  :D
Vi hörs!

Kommentarer:

1 Syster:

skriven

Fick du sällskap av Ågren på söndagen? Varför?

Kommentera här: