1

Tar gärna emot tips!

1o, 54 km med Tekla och Lena direkt på morgonen - kanonstart!
 
Tabata med Dana, efter jag hade hämtat henne hos Martin i Åstorp.
 
Avloppet..... Christer hämtade poffar - har inte hjälp,
sugpoffaren hjälper inte....
körde till oj och köpte kaustiksoda(vill ju inte gärna använda det!) - inte hjälpt,
nere med vajer och kör i rören... inget hjälper!
Just nu är Christer på Bauhaus och köper något annat att prova med, fast det känns som nästa  nog
blir Sydspol...
Jag måste säga att de här kökssilarna är verkligen inte bra!
Hur man än gör så kommer det matrester i mellan som åker ner i avloppen, och fett - var gör man av det när man lagat mat? När jag diskar stekjärn med diskmedel och varmt vatten, som kommer det ner i avloppen och sätter säkert igen mer än önskvärt....
Snälla, någon som har tips på hur man kan , ska och bör göra för att inte få ner fett och matrester ( och ändå ska fungera i ett modernt hushåll med fem-sju personer!)i avloppsrören i köket?
Det är ingen lätt grej att bli av med de där propparna,det vet vi nu!

Kommentarer:

1 Gittan:

skriven

Hej Lotta! Jag brukar använda ½ dl bikarbonat+ ½ dl ättika, låt stå ett tag och på med en liter vatten från vattenkokaren. Funkar kanske inte om det gått för långt, men jag brukar slå på det lite då och då, så håller det undan möget! Även bra om det luktar illa från avloppet...Kram på dig!

Svar: Tack Gittan! Det ska jag prova i fortsättningen!
Lotta Henrysson

Kommentera här: