0

Fattar inte sociologi....

Pippi-parken
En härlig morgon och jag åkte med Sofie till skolan. 
Sarah fyllde år! Grattis!
Hade sociologiföreläsning och sedan grupparbete.... och jag fattar ingenting!! :( 
Skitsvårt! När vår lärare berättar så förstår jag hur han menar men från det till att själv tänka dravvel,
- har ingen aning om hur det ska gå till. Tydligen tänker jag så på sätt och vis ändå men varför ska jag lägga ner tid på vilken gammal gubbe som tänkt ut en teori för hundra år sedan, för det?? Slöseri med dyrbar tid.
fm-rast-promenad
kyckling och broccoli till lunch
 
lunch-promenad
Maddes kloka inlägg

Slutade lite tidigare, åkte hem och väl hemma åt jag lite för mej själv. Försökte läsa i sociologi-boken.... 
klarade en sida (inledning) sen hade mina tankar på kvällen morgondagen, nästa vecka, kalendern, Lucas, projektarbetet, KRIS, kvällens pass och kvällens möte snurrat runda många gånger så jag la ner läs-grejen. Får väl läsa boken när jag inte har så mycket annat i huvudet..... HAHAHA jo eller hur! :P
Sedan var det dags att plocka undan Lucas dator igen och en ny avgiftningsperiod börjar.
Tufft i skolan, bryr sej inte om något och tycker att livet rent allmänt suger. Svårt att hitta fram till honom.
Christer kom hem och jag körde till kvällens "möte" om ett skolprojekt som jag ska göra tillsammans med Sofie. I 1,30 h satt vi och lyssnade, tog in, skrev ner och frågade. Skrämmande, hemskt, frustrerande,
givande och kärlek. (Tack till ER!!) Jag körde direkt till F.H och höll ett combat-pass, började med att ramla på scenen...tungt(men det är ju för jag väger så mycket ;)). Det lärde mej att lyfta bättre på fötterna. Extra svettigt och härligt, en hel del skratt och flams. 
Hem och mer prat och kärlek till Lucas. Somnade med överrenskommelse (jag bestämde) om en gemensam morgonrunda med Tekla.

Kommentera här: