0

Auktion

Tung morgon och den var värre för vissa, men jag klarade mej rätt bra. Cyklade bort med mina tre killar (Dana skulle jobba i Klippan) och ställde oss för att sälja saker i stormen! Jädra vad det blåste! Tack och lov så regnade det inte så mycket. Sålde en del men inte fantastiskt. Bäst gick det nog för diverse som sålde porslin...   ;)
 
 
Årets auktion - som gick bra! Christer, Rasmus och Rasmus bar ut föremålen till köparna och jag skrev upp ropen i vanlig ordning. Ny (för mej) auktionsutropare som var mycket bra. Bosse satt och höll i pengarna som vanligt. Bengt, Dosse och Jojje höll ordning på flaket och visade upp föremålen.
Sen var det väder för kläder igen...
Vi var rätt många som hjälptes åt att slänga/lämna vidare sakerna som blivit över, vilket säkert underlättade
en del för de som jobbar vidare med det veckan efter loppisen är över. Något som vi förhoppningsvis
kommer att göra nästa år också. 
Samling på "Ludan" efteråt. Tanken hade varit att vi skulle hem till oss , men jag nästan dog i värmen där inne och ville bara sova. Vi missade några timmars sömn natten mellan fredag och lördag ju...
tror att alla var lika slitna....  men vissa var starka och fortsatte några timmar till.
sista pizzan på länge tänkte jag...
Tack igen till alla underbara Kvidingefolk som hjälps åt för att hålla loppisen och framför allt Kvidinge IF
 igång hela året. Härlig gemenskap!

Kommentera här: