0

Adventsstjärnor i stugan

 
Morgonpromenad och simning. På vägen hem hade det inträffat en olycka som gjorde att jag fick köra en annan väg, vilket då innebar att ja fick stå och vänta på tåget. Väl hemma så hängde jag upp två maskiner med tvätt, åt frukost på stående fot, bädda sängen, satte igång ny maskin både med tvätt och disk, sedan behövde jag köra både Dana och Lucas till deras skolor. Tydligen hade de försovit sig mer eller mindre hemma och Christer gick upp tog en kopp kaffe, klädde sig och körde till jobbet...Körde själv igen till Halmstad och kom precis i tid... Inga hastighetsbergänsningar gällde för mig just idag----
Mångkulturalitet med Jonas om Integration och så fick vi hemtentan som ska vara inne 18/12.
Efter skoldagens slut så körde jag direkt upp till stugan.
Den här lille hade lagt sig tillrätta på diskbänken.... men hade också grävt/sprätt upp en massa jord från två av våra stora blomkrukor. Vattnade blommorna och stängde alla dörrar så jag slipper få in några möss i sovrummen i alla fall(de hade varit i vårt sovrum och kollat in linnet!
Satte upp mina nyinköpta stjärnor
Under svampracet så gnällde jag på att det hade regnat för lite och därför fanns det ingen svamp. Tror knappt det kommit några svampar men regn - det hade det kommit!
Nästan hela Luc Island är täckt med vatten
Det här är toppen på den stora stenen som var låg helt utan vatten för några veckor sedan
Vattennivån är hela vägen upp vid avrinningsröret, vi tror det är nytt rekord
t.o.m Hägern vadar nu....
Några knäckta träd var där efter stormen , men tack och lov inte så många!
Körde hem, fixade med tvätten medan
Christer gjorde raggmunkar till kvällsmat.
Helt färdig, ingen längre runda med Tekla i kväll

Kommentera här: