0

Fotboll i Strövelstorp

Dags för morgonrunda med Tekla, somnade sent upp tidigt.
Gick till Åstorp (med motsträvig Tekla) för att hämta bilen hos Pernilla & Roger.
Körde hem, åt frukost och sdan körde jag Dana till Klippan ch vidare med Filippa och Dana till
Strövelstorp. U-lagsmatch,
Dana hade egentligen match på söndag med ställde upp för de var dåligt med spelare.
Jag åkte hem och mangla klart hela min hög - LYCKA!!! :)  ♥
Dana skickade efter ett tag att hon var skadad. - Jag om vi skule köra in till akuten? - Nä, orkar inte sitta där.
Hämtade hem dem därifrån när matchen var slut. Dana hade spelat nästan 5min, gräsplanen var väldigt hal och lerig. Dana halkade och hamnade med foten under sej. -Jag hörde hur det small och jag var säker på att jag brutit foten. Men om jag kan stå på den så är den inte bruten. Och hon kunde stå och halta fram. Det gjorde ont men inte värre än så. Vi gick in och handlade mat på Storköpet, Dana med kundvagnen som rullator.
När vi kom hem så såg hon ut såhär.
Men hon skulle ändå inte in till akuten.
 
Senare på natten så fick jag reda på att Emmy och Fanny hade tvingat in Dana till lasarettet för att kolla foten.
Skrattande berättade hon där inne att hon hade ont i foten. Har du tagit smärtstillande? - Nä sånt håller jag inte på med...de röntgade henne och visst var den bruten... 
Svart gips och några smärtstillande.Sex veckor med gips och kryckor.
TACK Emmy och Fanny för att ni körde in henne! 
 

Kommentera här: