0

Multikulti i Malmö

 
 
 
Tidig morgon...
Jag körde  07.39 med Sofie från Lidl i Åstorp till Malmö i en rasande fart, vilket var tur, för nere i Malmö var Valhallavägen avstängd och vi skulle till Centralstationen (fast det var en mening med det oxå!). Tog tåget en station och hamnade på ....
Triangeln, där vi mötte upp vår klass och vår mycket duktiga och engagerade lärare: Jonas Axwall.
Vi gick och vi gick och vi gick till Sofielund, där vi fick en liten föreläsning om ett projekt just i Sofielund.
Hjalmar bjöd på god äppelmust från närområdet.
4000kr/mån för den här lilla källarlokalen/lägenheten med svartmögel på väggarna...
Bostad - Integration -  Delaktighet - på ren svenska
Yalla Trappan Rosengård hade flyttat sin syatelje till Sofielund för större och bättre lokaler.
Fortsatte att gå och gick genom
En ökänd gata, vid namn Rasmusgatan
Sen var vi i Rosengård... på den ljusa sidan (enl. Nora ;))
Lunch på Yalla Trappan i just Rosengård
Lisa
Lite info
 
och god lasagne
Efter maten gick vi några km till och var med på en fredagsbön i moskén
där satt vi med huckle...
rätt anspråkslös utifrån också.
Buss tillbaka till Triangeln
tåg till stationen
Meningen med extrakörningen på morgonen var att jag hittade var de sålde "Heidi-klänningar"
Gul/grön eller....
röd/brun...?
När jag hade handlat och väntat en stund på Sofie som handlade på Gymgrossisten, så körde vi hem 16.39.
En fantastisk dag i Malmö, vi fick lära oss massor och jag var så trött och kände verkligen hur många nya intryck som präntats in i huvudet under dagen, medan jag körde hem till Kvidinge där Christer väntade med färdiggrillad kyckling!

Kommentera här: