0

Köttbullar

Gick upp tidigt och åt frukost innan jag körde till Ängelholm för att lämna blod
59:de gången och tyvärr bara 123Hb, vilket innebär att blodet inte får användas direkt till patient men väl för forsknin och att jag får vänta en månad extra innan jag får lämna igen. Jag vet varför, eller jag tror at jag vet varför det är å dåligt trots en del järntabetter.
Ett 1:a förbandkit, en reflex och så Fe. Första förbandet fick Rasmus direkt, något han behöver till sin fältutrustning tror jag.
Körde från sjukhuset direkt till stadshuset för ett stormöte med hälsa-ledningen.
Fick servietter i receptionen, en kram av kära syster och så en julklapp från cheferna.
På eftermiddagen var det schemaläggning med extramöte för att vi inte riktigt är överrens och på samma bana i tänket.
Körde hem vid 16-tiden, satte in en omgång med knäckebröd i ugnen, hämtade upp Rasmus och Karro som följde med till maxi och handlade julmaten. Hade bestämt att pappa och Kristina kom för att hälsa på och äta kvällsmat, så när vi kom hem från handlingen så delade upp vi upp alla uppgifter i familjen. Rasmus och Cornelia skalade potatis, Lucas och Karro packade upp matvaror, det dukades till tio personer i matrummet, när pappa och Kristina om så hjälptes vi åt att rulla och steka köttbullar.
en mysig familjemåltid med alla ungdomarna hemma samtidigt. När de äldre åkt hem till sig så satte ungdomarna och spelade gituarrhero och vi som var äldre i huset gick och la oss.
 

Kommentera här: