0

Oxhallen

Efter en kopp kaffe och två rostade mackor körde Christer och jag med Tekla till Skäralid.
Klarade mig utan att ramla ovanför trappan...
Så dimmigt! Man kunde bara höra bäcken där nere..
Detta är Kopparhatten - såg inget där iheller
Tekla hoppade i bäcken och behövde simma över till andra sidan för att kunna springa runt till oss igen.
Helt saagolikt vackert där!
Efter promenaden körde vi hem till pappa och Kristina
Hade köpt en kakburk som jag fyllt med egengjort knäckebröd till dem.
Plockade körsbärskvistar där till påskris. Drack kaffe och hann va med på lite musik krysset.
Körde snabbt hem för Dana behövde bilen för att köra till en innebandymatch.
Christer och jag duschade och satte på oss ordentliga kläder och....
Gick till tågstationen och tog tåget till Helsingborg
Gick ut "bakvägen" och mot Bredgatan/Jutan
Mötte Paul på vägen !! Han var ute på en tidskoll till nya jobbet. 
Utanför gamla Tretorn
Paul gjorde oss sällskap till
Oxhallen
 
Köpte fyra olika sorters honung, dessa tre och en vanlig sort. Äter ju det så gott som varje dag.,
och dessa var fantastiskt goda!
 
Christer och jag åt vars en "Sloppy Joe" och till det...
en öl från Helsingborgs bryggeri tll det! Paul höll oss sällskap men drack vatten under tiden.
Rödbetschips från Kvidinge!
och kött från Styckarna i Åstorp och Ken himself!
Vi åkte med Paul hem istället för att ta tåget, och inom Flowerteam för att köpa:
Salal
Sockerbulle och kaffe hemma hos Paul & Ann,
medan det pratades om palmer, trädgård och killana drack lite bubbel. Fick samtal om vår Sommarfest.
 
Ann var snäll och körde oss hem en stund senare. Städning och matlagning, Christer, Lucas, Dana, Kajsa, Emil och jag åt av kvällsmaten medan "LillJönsson" kom till oss med egen mat från Ludan. "-De har förfest hemma -vill inte va där". Sedan körde jag, Lucas och Marko till Samantha i Åstorp, där de hade en fest/klassfest i hennes mammas garage. Körde hem igen, och då var det förfest på riktigt hemma hos oss. Simon och Emil var nyktra för de hade viktig match dagen efter, men Dana, Kajsa, Emil D, Amelia och en blond tjej satt i köket och festade medan Christer och jag tittade på Melodifestivalen -  vet inte när det hände sist! Jag hade hört tre av låtarna innan (Lisa Ajax, Samir & Viktor och Saraha på spotify), Christer hade inte hört någon.Det var faktiskt trevligt att titta och jag tyckte att alla bidragen hade något bra svårt att välja en favorit. Vinnaren var väl bra, även om det inte var en uppåtlåt.
Vid 23.30 körde jag in tjejerna till Bahnhof där de skulle se/lyssna på "De vet du", killarna stannade kvar hos Christer. 
Körde från Ängelholm till Åstorp där jag hämtade hem en smått berusad Lucas, men nykter Marko. Lämnade Marko hemma hs sig och tog med en ständigt pratande Lucas hem till oss. EmilJ och Simon hade kört hem till sig och kvar var EmilD. Lucas och Emil satte sig i badbaljan och Christer och jag la oss vid 01.
Killarna badade i ca 1,5h. Kajsa kom hem själv på natten(vi hörde inte när) och Dana ringde 04.15.
Körde in tjejerna till Hyllinge, Oskar hemma hos sig(körde grusvägen dit) i V. Sönnarslöv och tog Dana hem till oss. Skönt att allt gått bra och att ungdomarna har haft kul under kvällen.
Tog ett bra tag innan jag kunde somna om, brukar gå upp vid den tiden i vanliga fall.

Kommentera här: