0

Svampbrist

Poppe vaknade vid 05 och jag vid 7 så vi tog en 3kms morgonpromenad tillsammans
medan de andra tog sovmorgon. Den förladdade kaffekokaren sattesigång innan vi gick iväg så det var lagom klart när vi kom tillbaka och fixade fram frukosten. Jag delegerade ut att riva ost, hacka basilika och spenat, steka bacon, skära grönsaker. 
 
Vi lyckades få plts alla 17 samtidigt runt bordet till frukosten!
 
Underbart med storfamilj till frukosten
Jag hade hittat ett recept på småfrittas till champagnefrukost vilket då innebar att vi vuxna blev tvugna att dela en flaska champagne på morgonen...
Det blev gott med dessa små och avslutningen med lite bubbel
Vi diskade och klädde ss sedan tog vi oss an skgens utmanig att hitta svamp...
 
I och med att det knappt har regnat ett dugg under hösten så har trattkantarellerna inte fått någon
 
ordentlig chans att växa upp, men vi måste scanna över skogen för att veta.
Vackert var det i skogen i alla fall... men inga svampar än så länge...
Hittade bajs i skogen som jag inte kände igen (ingen annan iheller) men vi kom fram till att lodjur var troligast och nu har jag suttit och googlat och letat bajsbilder på nätet och det som jag kom fram till där att det är mest likt vargbajs....och jag har för mig att Morgan sa att någon hade sett varg inte så långt ifrån vårt för ett tag sedan...Inte troligt att vi komer att se djuret men gud så häftigt det hade varit att få se antingen ett lodjur eller en varg i vilt tillstånd!! En liten dröm för mig, så vi får se om vi ser något nästa helg där!?
"Rasmus the great"s rumpsvamp
 
Fortfarande inga trattkantareller....
 
 
 

Jag njöt varenda sekund ändå trots svampbrist, fantastiskt väder, underbara färger i skogen och allra bästa sällskapet i skogen!!
 
Fram till lunch hade vi knapt hittat en enda svamp

Kommentera här: