0

Universeum

Stannade och åt i Halmstad på donken, och Dana var pigg hela tiden...  "att göra en Halmstad"
11.00 stod det på schemat, jag var klar 10.59 och vi körde 11.13 mot Göteborg.
Hann inte fota det snyggt men vi välkomnades till Göteborg att Paul Simon skulle spela på kvällen.
...och där skulle vi tillbringa natten
...och utsikt över taket där skulle vi tillbringa kvällen från hotellrummet
Skylinen är kanske inte riktigt som NewYorks... mer som en bys skyline ;)
Fantastiska bilden!
När vi chckat in och lämnat bildn i p-huset så gick vi bort till Universeum
Snart kan jag inte alls skilja på de två bakifrån...
 
 
 
 
Inne i regnskogen..
 
 
Fick en ny tanke här eller rättare sagt så blev det lite klarare för mig.
Såhär: När vi var i Florida -98 och Seawold så förälskade jag mig i manater eller sjökor som de också heter på svenska. De är stora klumpiga, fulsöta, fredliga och frukansvärt utsatta vattenlevande varelser, som lever nere i Florida i träsken och floderna.
Där och då så bestämde jag mig för att någon gång i mitt liv ska jag göra något extra för dem, en insamling, fysiskt på plats hjälpa dem eller något annat, vad är inte klart eller alls bestämt än. 
Jag har haft en stark längtan att få tillbringa tid i en regnskog, och då menar jag bo i minst en vecka, mest för att uppleva dessa olika fantastiska djur som bor där i vilt tillstånd.
Det bor manater i Amazonasfloden.... Så, då är målet satt och jag kommer att detaljplanera hur jag ska hjälpa manaterna som bor i regnskogen och Amazonfloden (istf dem i Florida, som jag egentligen inte alls vill åka till igen)och när jag ska göra det och hur jag ska finansiera det.    Känns så bra och häftigt!
Lite fysiska aktiviteter och utmaningar blev det innan vi lämnade Universeum och gick tillbaka till hotellet.

Kommentera här: