0

Värsta vinterdagen

Lite fixande under förmiddagen hemma. Christer hämtade Dana i Klippan. Vädret var grått och småregningt och lite blåst, inte det bästa vädret med tanke på var jag skulle tillbringa min eftermiddag. Klockan 11.40 körde jag mot Boalt  för att vara funktionär på en svensexa. 
Dukat och ljusen tända i ladan - supermysigt om än fruktansvärt kallt!
 
När de ätit och var indelade i tre lag gick vi ut på fältet, vid det laget kom det lite snöblandat regn.
Men med gott hopp om att det skulle bli bättre senare.
 
Så ändrades det till bara snö men som inte la sig. 
Efter ett tag snöade det ordentligt. 
3:dje stationen 
 
 
 
Efter några timmar ute i det värdet, var vi lite nerkylda allihop, och det bestämdes att den sista gemensamma stationen skulle hoppas över, så gick vi tillbaka till gården. 
Gick förbi de här godingarna. I ett annat läge hade jag krypt och kelat med dem.
När vi var tillbaka på gården så hoppade en del direkt in i duschen , medan de andra kom in i köket och värmde sig. Vid 18 körde jag hem, full värme i bilen och efter ett tag blev jag tvungen att stanna och sopa/skrapa bort all snö som låg tungt på bilen. Konstaterade att detta var den värsta vinterdagen under hela denna vintern! I vanliga fall öppnar inte Ivarsgård upp förrän i Maj, men de hade gjort ett undantag denna gången....Väl hemma slängde jag av kläderna och hoppade in i duschen. Kvällens gäster hade varit hemma hos oss ett tag och hjälpt Christer.
 
Tillflätad av storasyster
Fondue var kvällens mat. Lika gott som alltid!
Tina fick äran att skörda en av Christers citroner.
Lite guitarhero i Fanny/Rasmus rum.En trevlig kväll men vid tolvtiden var vi rätt trötta. Kanske inte Tina, men vi andra.