0

FRIDAS

En lugn morgon med Christer där vi åt frukost tillsammans och fixade lite i huset och på förmiddagen körde vi till Perstorp för att hämta anteckningar till min inlämningsuppgift  och mina vandringsskor,som jag glömde i tröttheten igårkväll. Ska nog komma dit oannonserat fler gånger på helgen.... Christer och jag körde till Skäralid, där vi mötte Annika och Mattias.
Underbara Skäralid och Skärbäcken
Vi gick upp till Hjortsprånget denna gången.
 
Fy tusan va jobbigt det var att gå upp för åsen i snön, men bra träning och välbehövligt!
 
Vid min mötesplats med andevärlden i meditiationen
Årets snöängel nr1
 
Årets snöängel nr2
Efter rundan på 8km så åkte vi till Gräddhyllan där vi blev bjudna på ost, öl och grillad korv.
Körde hem, städade klart och Christer fixade för sina gäster. Jag duschade, fixade med tvätten och piffade innan jag gick till:
stationen för att ta tåget till Helsingborg
Mötte Åsa på Knutan, och vi gick tillsammans bort till Utposten där vi drack lite vin innan vi gick  till FRIDAS 
Alldeles för länge sedan sist
Åsa är yngst av oss två och fick lotten att läsa menyn....
Helt omöjligt för mig och det ingick inte läsglasögon till menyn..
Vi valde fyra små rätter och vitt vin till det.
en liten smakningsrätt först... jättegott!
1 Tartar på lamm,blomkålskapris, lökconfi, olivolja, rökt tomattapioka, örtland.
2 Brynt gös, kryddpicklade betor, svartrot & brynt fisksky.
3 Halstrad havskräfta, hemgjord linguini i krämig tryffelsås,  parmesan & färsk tryffel 
 
Hjortron, punchglass, havtornskräm, lakritsmaräng, rostad vitchoklad & körvel.
 Mycket god mat och jag kan varmt rekommendera Fridas!
Efteråt gick vi till Harrys för att vänta in att dansställena skulle öppna, men vi kom inte längre än en drink("lärde"dem French 75, där) och sedan tog vi tåg och taxi hem var och en till sitt. Mötte Andrea.T på vägen hem oc satt och pratade med henne. På stationen i Kvidinge var Lucas efter att ha lämnat Rocky där som skulle åka hem efter en första kväll på Villa Vidås med fem pokerspelande gubbar, gapande i huset - stackars tös! Fast hon hade klarat av det bra förstod jag. Lucas och jag hade sällskap hem och sedan satt jag och Christer och pratade en stund(killarna hade gått hem) innan vi gick och la oss (jag snörvlande)

Kommentera här: