0

Inbrott i stugan

Tiden springer iväg!
På förmiddagen var jag tillsammans med två ur personalgruppen hos en vårdtagare som behövde lite extra. Han och hans dotter var nöjda när vi lämnade dem igen. Hade Teamträff med Landet/Centrum på eftermiddagen och träffade en medarbetare som jag fick en hälsning medskickad till svägerska Tina. 
Arbetade fram till 16.40 och då körde jag hem och nästan direkt vidare till OJ för att handla lite mat till helgen. Britt.Marie och Per kom och berättade om inbrottet som vi haft i stugan. Det är så  trist och de förstör så mycket när de går in. Nu är där ju inget att stjäla i stugan men tydligen hade de/den sprätt ut saker på golvet och så var där glassplitter "överallt". De hade varit snälla och städat undan och satt upp skivor för dörrarna. Det blev inte mer gjort denna dagen utan efter maten hamnade vi i soffan och sedan rätt upp i sängen. Hoppade över dansen, för jag inte hade kraften över till att köra dit. Trots att jag vet att energin kommer efter jag dansat.
 Saknar min lilla tös nu och tycker att hon borde komma hem nu men det dröjer ju ett tag till.

Kommentera här: