0

Grattis Morgan!

Faktiskt kunde jag sova lite längre, vilket är enormt skönt och jag tror jag behöver det.
Efter vår frukost var det dag att elda igen.
 
fullt med småfåglar vid deras matställe - äppleträdet. Jag lärde mig en ny fågel:
Svartmes, aldrig hört talats om innan. Den är mindre än blåmesen och väldigt mycket sötare. Den låter en del för att den blir mobbad av de andra och främst av blåmesen, för att den inte är minst längre förmodligen...
Men vi har även talgoxe, nötväcka och skogsskata där - de är störst och mesigast!
stubbe i min blivande jordkällare som måste bort. "Grunden" är kvar från en gammal - jättegammal jordkällare och jag vill så gärna sätta den i bruk igen
Tyvärr lite för kallt så den brann knappt något.
Jag gjorde fisksoppa till lunch och sedan körde Britt-Marie och Per hem.
Men Christer och jag eldade upp en hel del annat
Vi eldade så mycket att vi till slut  blev tvugna att gå in för att inte bli rökförgiftade. Tjock dimma och en del eldrök gjorde att vi knappt såg någonting. Vi gick in och Christer fick spö i Backgammon.... Eller egentligen vann han två väldigt tajta spel , men jag vann den sista och den som var avgörande  ;) Vi försökte klä upp oss för att gå på födelsefest, men Christer som nästan alltid har någon skjorta med sig  och jag som alltid har mascara och örhänge med mig hade lämnat allt sådant hemma vilket grämde oss lite. De släppte in oss ändå och ingen skrattade så det fick gå utan.
Morgan fyllde år och bjöd hem oss och en del andra vänner och familj på taimat som han och Kathrin varit och hämtat inne i Halmstad
gott men starkt!
En riktigt trevlig kväll, och jag tror vi var 17 gäster där. Jag dansade lite med Jolin och Christer drack grogg med Morgan och Jocke. Hela denna dagen var jag ur balans på ett märkligt sätt. Vaknade av att jag var yr som tusan (och det var Christer också) och jag snubblade, spillde, pratade dåligt och när jag skulle prata med Kathrin så gick det knappt (jag var inte full!) supermärklig och jobbig känsla, och inget jag känner igen.
Gästerna lämnade efter hand och till sist vi två samtidigt med Jocke och Darius. Gick hem, satt och pratade, lyssnade på musik och dansade med varandra. Supermysigt!
Tack och grattis igen Morgan!

Kommentera här: