0

Ersta

En lugn morgon med min lilla "Transformer" innan vi gick ner till...
frukostrestaurangen
provade med ägg och bacon,grovbröd med gravad lax och leverpastej och en massa frukt!
utsikt över kolonilotter
utsikt från hissen mot Globen och infarten från söder fast kanske öster...?
Tunnelbanan till Gullmarsplan, där vi tog bussen till Sköndal.
Föreläsning av Erik Blennberger - tycker mycket om honom som föreläsare, får mig att fundera vad jag själv tycker i olika frågor.
Isen ligger kvar över sjön
Smörgåsar till förmiddagsfika
Vid lunch tog vi (jag och Mia) en promenad till Sköndals centrum, där vi köpte sallad i mataffären.
Orkade inte allt men det var gott och fräscht
Efter lunch hade vi etik-diskussioner om olika fall. Klurigt och superintressant! Hur hade jag reagerat i de
olika sítuationerna,
Något behövdes så jag "fuskade" med en chokladboll
Fortsatt föreläsning,
 
Vi slutade vid fyra, gick upp till bussen och omvänd ordning till Centralen med buss och tunnelbana. Drack en kopp kaffe, köpte örhänge på Glitter, färdkost och sedan satte vi oss på tåget som tog oss till Hässleholm. Älskar min lilla Tramformer och satt och renskrev föreläsningen (skrev på plattan hela dagen!!), super skönt att ha det klart när mjag kommer hem.
 
I Hässleholm väntade Cassie och Sanna på oss och körde hem mig till Kvidinge. Fick lite uppdatering från hennes jobb, vilket glädje mig och mitt ego, medan jag ärligt tycker väldigt synd om henne!!

Kommentera här: