0

Kubansk fest

En lugn och skön morgon med disk, städ av diskbänk och ett litet tag med tvätten. Åt frukost ochdrack kaffe med Christer när han kom upp. Bytte till träningskläder och körde till Klippan.
Glömde träningskortet igen.... men Fatima var snäll oh släppte in mig ändå! ;)
Laddar inför combat-pass, näst intill fullt och det känns så otroligt roligt och skönt! Och Retropasset är uppskattat. Jag blev extra glad när Emma.R kom och hälsade på från Stockholm där hon bor nu för tiden.
Efter passet körde jag hem och duschade och sedan körde Christer och jag till Väla.
Elgiganten för att köpa diskmaskin skärmskydd till min Transformer. Hitade ingen lagom väska till den däremot och jag letade både där , mediamakt och i flera affärer inne på väla.  
 
 
En diskmaskin hittade vi däremot!! Äntligen kah vi byta ut elendet som inte diakr rent längre!
Sist vi var på Väla så köpte Christer denna datorväska/arbetsportfölj. Riktigt snygg tycker jag.
Jag fick en bra reklampenna från Christer med deras nya logga. Ena änden finns både ficklampa och laserljus som pekpinne vid föreläsningar(typ...) och i andra änden en dutt som jag kan använda på min pekskärm. Dessutom är det en riktigt penna i mitten också!  :)
Hemma efter Väla rullade jag upp håret på spolar och på
dessa bl.a. Köpte dem på Glitter på Centralen-tvugen att prova om de var bra.
Under eftermiddagen stod jag i tvättstugan och strök och manglade. Sedan skulle spolarna ur håret.... 
Detta var den sista och sedan...
Slängde vi alla som det var kardborr på!! Fy va det gjorde ont och som de hade trasslat in sig! Men de nya kan nog fungera, men som det var nu så behövde jag dubbla på varje hårbit för att det är så långt nu för tiden. Så en hel hög till med sådana kan jag nog få vågigt hår ibland!
Med en stor risbuske till hår skjutsade Dana  och Nellie mig och Christer till Mark och Pernilla som höll fest för oss som delade ut kärleksbreven medan hon var borta i Kuba på semester. En fest med kubanskt tema och med massor av trevliga människor.
Kuba-inspirerad mat. Väldigt god! Mängder av härlig musik
och lekar! Började försiktigt med en Kahoot om Kuba - Jag konstaterade att jag inte kan mycket om Kuba... och lite lägligt la min telefon ner och stängde ner programmet.... 
Sedan skulle vi "nynna" med musik i lurarna och de andra skulle gissa vilken låt
Några gick in för det!
Superkul för alla utom den med hörlurarna. 
Efter det hade vi ett helt band med trummor, pinnar och marakas(eller vad de nu heter). Jag höll takten med dans och riktigt roligt och engagerat. Pernillas lillebror spelar i ett afrikanskt band och är riktigt duktig!
Så många skratt och så mycket glädje!  Dana och Max kom och hämtade oss på natten (två timmar senare än vi tänkt från början...) och tror vi var i säng vid 02.30-03.00. Innan jag la mig drack jag en halv liter med Resorb, för att se om det kunde göra någon skillnad dagen efter...
Tack Mark och Pernilla för en fantastiskt rolig fest och tack till alla andra som var med och spelade!

Kommentera här: