0

Landskamp

En vacker morgonpromenad, även om det var segt att få igång kroppen denna dagen.
När jag var klar med morgonsysslorna så körde jag till Ängelholm för att först...
Lämna blod för 60:de gången - Mycket stolt!! Både Hb och tryck var dessutom bra, och då känns det extra bra!
Körde direkt(hoppade över "frukosten" där) till Coop och handlade mar/frukost till vårt Fredagsfrukostmöte. Hann gastanka på vägen till Perstorp.
Direkt in i Ybbes hörna med bara tjejerna denna gången, nästan 1,5h med många skratt men en hel del nytta också ch vi kom fram till en del bra saker.
Ytterligare två medarbetarsamtal under lunchen (de tar aldrig slut... och jag som trodde ett tag att jag var nästan klar..;) En del annat fixat på kontoret innan jag lämnade Ybbåsen. Istället för att köra och hämta Christer i Eket körde jag till Söndraby fö att handla blommor, men de hade inte fått in några sommarblommor än. Men Storköpet hade några. Handlade mat till morgondagen och blommor till söndagen och morgondagen.
Körde hem och lastade av och in. Lucas hade själv varit och handlat kläder på Väla - snygga kläder, även om allt var svart och grått och i fel storlek... Piffa som hastigast innan Christer och jag körde till Örkelljunga. Dana hade fotbollsmatch medan Lucas hade fotbollslagfest. 
Vi var på någon form av invigning av nya idrottshallen i Örkelljunga - FORUM.
 
Förmodligen Sveriges bästa idrottshal på volleyboll!!
Annika och Roy var också ditbjudn och det var så mysigt att få prata och krama om dem igen - längesedan sist! Men vi kommer att träffa dem snart igen och då hinner vi nog pratat lite också.
Inne i "Black box", där vi fick en presentation av själva Forum och dess framtidsplaner av "Kultur och Fritids"-chefen. Riktigt trevligt! Därefter fick vi ytterligare en "föreläsning av två duktiga män som är engagerade i volleyboll - en av dem på landslagsnivå för damer. 
 
Ett glad alkoholfritt vitt och en mingeltallrik som Woodlands serverade till oss, mycke gott och under tiden kom jag på att det var min lunch(förrutom de vindruvor jag åt vid skrivbordet)... Måste bli  bättre på att äta ordentligt, igen! Det var i vilket fall gott och välbehövligt! Därifrån gick vi upp på VIP-läktaren och så startade matchen Landskamp Sverige -Finland. De hade mött varandra kvällen innan i Ängelholm och då förlorade Sverige.
 
 
 
Superspännande!! Och jag tycker verkligen att volleyboll är roligt att titta på, lika rolit som Innebandy - men det är ju för att jag förstår vad de gör och att reglerna är lätta! (läs: jmft med fotboll!)  Matchen var jämn ändå in i slutet men tyvärr van n Finland på sista bollen! Riktigt bra jobbat av de svenska tjejerna (sex stycken av dem var över 190 långa...) En fantastiskt duktig tjej från Ängelholm(duktig som i känd i europa för att hon är så grym och ändå är hon bara 17 år!) och en också mycket duktigt från Örkelljunga. Stort lycka till i framtiden och jag kommer att följa dem och ska försöka se lite fler matcher på forum (ska peppa Christer att sponsra dem mer!). Körde hem vid 21.30. Christer släppte av mig hemma medan han fortsatte att plocka hallon och jag gjorde förrätt och dessert till morgondagen. Nu har Dana kommit hem (1-1 blev deras match) och jag har lite koll på mina andra ungdomar(även de i Sthlm). Klockan är 00.00 och jag har en lång dg framför mig i morgon - men också superrolig!
Fick en snap från Kajsa och Dana.

Kommentera här: