0

Äggad....

I går morse när jag kom ner för trappan upptäckte jag att något var på fönsterrutan ut mot Storgatan. När jag senare när det blivit ljust tittade ordentligt såg jag att någon hade kastat ett ägg på rutan...
fräscht...?
äggskalet utanför på fönsterbleck och gräsmatta.
 
Det blir en del funderingar både roliga och oroliga
Emil trodde att någon försökte träffa Danas fönster på ovanvåningen men var så dåliga på att träffa...
Lucas trodde att ägget var riktat mot honom för att han är så bra på att spela på datorn...
Jag funderade på om det var sura tjuvar, för att vi inte hade något att stjäla från oss när de hälsade på... fast nä, det tror jag egntligen inte.
Det var ju för länge sedan det var Halloween...
Om det bara är för att någon tycker illa om någon av oss i familjen så kan vi med säkerhet ta det.
 
MEN jag är sååå tacksam att jag struntat i att putsa några fönster denna hösten, för annars kanske det hade stört mig. Men nu... nja jag ta bort det sen, kanske till våren. Det enda som stör mig är nyfikenheten över att inte veta varför någon tagit sig kraft och tid att göra det.
Vet ni någon annan som fått ägg på fönstret de närmsta dagarna? Skriv gärna en kommentar i så fall!
 

Kommentera här: